نهج‌البلاغه سند حقوق بشر است / غدیرخم به درستی درک نشده است
کد خبر: 3742703
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۸

نهج‌البلاغه سند حقوق بشر است / غدیرخم به درستی درک نشده است

گروه معارف- امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: عنوان بزرگترین سند حقوق بشر، متعلق به نهج‌البلاغه می‌باشد، اما عظمت و بزرگی نهج‌البلاغه، به درستی درک نشده است.

نهج‌البلاغه سند حقوق بشر است / غدیرخم به درستی درک نشده است

به گزارش ایکنا از اصفهان، حجت‌الاسلام رهبر، امام‌جمعه موقت اصفهان در همایش غدیر و نهج‌البلاغه، اظهار کرد: غدیر، صفحه تابناک اسلام و معرف شخصیت بی‌همتای امیرالمومنین و نهج‌البلاغه، صحیفه حیات‌بخش و درخشان مسلمین و راهنمای عمل و برنامه زندگی و نقشه سعادت و رستگاری است.
وی افزود: عظمت و بزرگی غدیر و نهج‌البلاغه، به درستی درک نشده است. برای شناخت غدیر و شخصیت والای امیر‌المونین باید به آستان روح‌پرور زیارت شریف غدیریه که از امام زمان نقل شده‌است، برویم.
امام‌جمعه موقت اصفهان بیان کرد: برای شناخت نهج‌البلاغه باید به معارف سازنده آن از خداشناسی گرفته تا هستی شناسی، انسان شناسی و از اصول عقاید گرفته تا اخلاق و احکام بپردازیم و درمان دردهای جامعه امروز و فردا را در این کتاب مقدس جست‌وجو کنیم. هرقدمی که در این راستا برداشته شود، رضای الهی و سرور قلب امیرالمونین و سلامت و سعادت و بهروزی جامعه اسلامی را به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه موقت اصفهان بیان کرد: نهج‌البلاغه ۱۰۰۰سال است که حق‌القران است. عنوان بزرگترین سند حقوق بشر، متعلق به نهج‌البلاغه است. چیزی که اهمیت دارد آن است که نهج‌البلاغه در زندگی معنوی، اداری، حوزوی، اجتماعی، تربیتی ما ورود پیدا کند.
انتهای پیام

 

captcha