صبا؛ میزبان نمایشگاه «از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی به روایت اسناد»
کد خبر: 3743444
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷

صبا؛ میزبان نمایشگاه «از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی به روایت اسناد»

گروه هنر ــ مؤسسه فرهنگی و هنری صبا از فردا دوشنبه، 12 شهریورماه میزبان نمایشگاه «از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی» خواهد بود.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی و هنری صبا وابسته به فرهنگستان هنر، نمایشگاه «از نهضت مشروطه تا انقلاب اسلامی به روایت اسناد» به همت مرکز مطالعات تاریخ معاصر در برگیرنده 125 اثر است که در آن بسیاری از سندها و عکس‌های کمیاب و دیده نشده و به لحاظ تاریخی، نفیس و ارزشمند به تماشا گذاشته شده است.

سیری تاریخی از آغازین سال‌های سلطنت ناصرالدین شاه تا مشروطه، استبداد صغیر، فتح تهران، از کودتای سیاه و ظهور رضاخان تا سقوط رضاشاه و روی کارآمدن محمدرضاشاه پهلوی و از نهضت ملی شدن نفت تا قیام خونین خرداد 42 و تا پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن 57، در آیینه اسناد و تصاویر تاریخی در این نمایشگاه برای پژوهشگران، محققان و علاقه‌مندان تاریخ معاصر به روایت و رؤیت آمده است.

این نمایشگاه که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب برپا می‌شود، ساعت 11 صبح دوشنبه 12 شهریور در نگارخانه خیال مؤسسه فرهنگی و هنری صبا طی آئینی گشایش یافته و تا پایان 19 شهریورماه میزبان عموم علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان خواهد بود.

انتهای پیام

captcha