گزارش‌های جسته گریخته در خصوص زائران عراقی/ فعالیت سازمان یافته و شبکه‌ای نیست
کد خبر: 3743445
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰
رستم‌وندی عنوان کرد:

گزارش‌های جسته گریخته در خصوص زائران عراقی/ فعالیت سازمان یافته و شبکه‌ای نیست

گروه جامعه ــ معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور در نشست شورای اجتماعی کشور در واکنش به اخبار منتشره درباره زائران عراقی، گفت: گزارش‌هایی به طور جسته و گریخته شنیده شده اما فعالیت سازمان یافته و شبکه‌ای نیست.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ یکصد و پنجمین نشست شورای اجتماعی کشور به ریاست رحمانی فضلی وزیر کشور و با حضور رستم‌وندی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور امروز یکشنبه با محوریت بررسی تحولات اجتماعی چندماه گذشته و همچنین هماهنگی‌های لازم برای برگزاری چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برگزارشد.

رستم‌وندی معاون وزیر و رئیس سازمان امور اجتماعی کشور با اشاره به اینکه دو موضوع در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت، اظهار کرد: دستور جلسه اول این نشست بررسی تحولات اجتماعی کشور ظرف هفت ـ هشت ماه گذشته بود . از دی ماه سال گذشته ناآرامی‌ها و اعتراضاتی در کشور شکل گرفت و البته با فاصله زمانی کوتاهی آرام شد و در بستر قانونی خود افتاد که دستگاه‌های امنیتی و عمدتا سیاسی در این حوزه فعال بودند و همچنین رسانه‌ها، پژوهشگران، صاحب نظران و جامعه شناسان نیز راجع به شناخت ماهیت این ناآرامی‌ها در مطبوعات، رسانه‌های دیداری و شنیداری صحبت کردند که در جلسه امروز سعی شد تا مجموعه منسجمی که از دیدگاه‌های صاحب نظران استخراج و نظریات مختلفی که در این حوزه از اصحاب علم و رسانه به صورت خلاصه و دسته بندی شده بود، بیان شود.
وی ادامه داد: جمع بندی این جلسه این بود که باید اطلسی از مسائل اجتماعی تهیه کنیم که بر مبنای این اطلس بتوانیم نارضایتی‌های اجتماعی و دیدگاه‌های متنوع در جامعه ایران که به لحاظ قومی، نژادی و مذهبی و ... متکثر است را داشته باشیم. نیاز جامعه امروز و مدیریت اجتماعی کشور این است که شناخت دقیقی از دیدگاه‌ها، نظریات و افکار متنوع داشته باشیم.

رستم وندی با بیان اینکه برغم تنوع و تکثر فرهنگی از انسجام، وحدت و همبستگی بالایی در کشور برخوردار هستیم، افزود: منتها باید با شناسایی و رصد تحولات اجتماعی و به خصوص مسائل اجتماعی اجازه ندهیم این هسته‌های خاموش و نهفته به تدریج تبدیل به نارضایتی‌های سیاسی و امنیتی شود و نظم و ثبات کشور به خطر بیفتد؛ به ویژه اینکه شواهد و مستندات بسیاری داریم که دشمن و جبهه استکبار به دنبال این است تا از ظرفیت‌های اجتماعی نارضایتی‌ها استفاده کند و بر موج نارضایتی‌ها سوار شود و اهداف خود را دنبال کند. مسئولان آمریکایی و حتی معاندین به صراحت هم قبل و هم بعد از ناآرامی‌های دی ماه اعلام کردند که به دنبال ایجاد تغییرات از درون هستند که به تحولات ماه‌های اخیر نشان داد که به رغم وجود مسائل و مشکلات، مردم یکپارچگی و انسجام خود را در قبال تحریکات بیرونی حفظ می‌کنند و دعا می‌کنیم که همین مسیر هم ادامه پیدا کند اما در این نشست تاکید شد که باید نقشه راهی نیز وجود داشته باشد تا هر دستگاهی با طی مسیر براساس این نقشه راه، عملکردها و رفتار سازمانی خود را به گونه‌ای اصلاح کند که حداکثر رضایتمندی اجتماعی را ایجاد کند.

رستم وندی با اشاره به اینکه دستور دوم این جلسه برگزاری مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بود، اظهار کرد: در این زمینه چارچوبی مفهومی مطرح شد. از آنجایی که وزارت کشور در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مسئولیت دو کارگروه اجتماعی و اقتصادی را بر عهده دارد، با ارائه این چارچوب مفهومی از سایر دستگاه‌های مرتبط درخواست کردیم که مجموعه‌ای مشتمل بر اهداف، کارنامه، دستاوردها و افق پیشروی انقلاب اسلامی فراهم کرده تا در این زمینه بتوانیم به سوالات و شبهات پاسخ دهیم.

وی با اشاره به اینکه به این ترتیب در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی کارگروه اجتماعی نیز به نحوی سهم  خود را در این راستا ایفا می‌کند، ادامه داد: این مجموعه محتوایی در اختیار رسانه‌ها، سخنرانان، مبلغان و خطبا قرار خواهد داد.

رئیس سازمان امور اجتماعی در ادامه در پاسخ به خبرنگاران در خصوص جلسه آتی بررسی آسیب‌های اجتماعی در محضر رهبر معظم انقلاب گفت: این جلسات هر شش ماه یکبار تشکیل می‌شود و احتمالا جلسه آینده در آبان ماه برگزار می‌شود. در هر جلسه گزارشی از پیشرفت کار در حوزه آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌کنیم و در بخشی از جلسه یکی از آسیب‌ها مدنظر گرفته می‌شود و اعضای جلسه برنامه‌ها و اقدامات فوق‌العاده خود را در این حوزه اعلام می‌کنند و نهایتا از بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص استفاده می‌کنیم.

رستم‌وندی همچنین در خصوص اخبار منتشره درباره زائران عراقی در کشور نیز گفت: امروز در شرایطی واقع شدیم که جبهه‌ای منسجم در حال انجام عملیات روانی علیه کشور است. فعالان رسانه‌ها، مطبوعات، رسانه ملی و فعالان حوزه فضای مجازی باید به طور جد درنظر بگیرند که هر خبر ظرفیت این را دارد که به یک عملیات روانی بزرگ تبدیل شود.

وی افزود: گزارش‌هایی به طور جسته و گریخته در این زمینه شنیده شده اما اینکه فعالیت سازمان یافته و شبکه‌ای در این حوزه باشد، وجود نداشته و ندارد و مقامات استانی نیز تا آنجایی که من اطلاع دارم این موضوع را تایید نکردند.

وی با بیان اینکه شاهد فعالیت سازمان یافته در این حوزه نیستیم، تاکید کرد: در هرکشوری حضور گردشگران خارجی هم می‌تواند پیامدهای مثبتی چون رشد و رونق اقتصادی آن کشور را به دنبال داشته باشد و هم در کنار آن می‌تواند به صورت «فردی و موردی» پیامدهای منفی اجتماعی را به دنبال داشته باشد که با این موارد از سوی دستگاه‌های قضایی و انتظامی برخورد می‌شود.

معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: این خبر حتما عملیات روانی و خبر بد بود که شیوع پیدا کرد و مجددا تاکید می‌کنم اصحاب رسانه در این ماه‌های حساس و لحظاتی که دشمن هم در حوزه جنگ اقتصادی ورود کرده و هم عملیات روانی گسترده را پیش می‌برد، حتما نسبت به این اخبار حساس باشند و باید با نگاه شک و تردید به چنین اخباری نگریست.

 انتهای پیام

captcha