مقتل «قتیل العبره ابن علی قائد البرره» نقد و بررسی می‌شود
کد خبر: 3743491
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۸

مقتل «قتیل العبره ابن علی قائد البرره» نقد و بررسی می‌شود

گروه اندیشه ــ در نهمین نشست هیأت‌پژوهی، کتاب مقتل «قتیل العبره ابن علی قائد البرره» نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ جلسه  نقد و بررسی «قتیل العبره ابن علی قائد البرره» در قالب نهمین نشست هیأت‌پژوهی و به همت جامعه ایمانی مشعر و با حضور مؤلف کتاب برگزار می‌شود.

مقتل «قتیل العبره ابن علی قائد البرره» نقد و بررسی می‌شود

همچنین، این نشست ساعت ۱۷ روز سه‌شنبه 13 شهریورماه با حضور استاد مورخ آیت‌الله غروی و مؤلف کتاب حجت‌الاسلام وافی در قم، بلوار شهید عطاران، خیابان شهید مفتح غربی، انتهای کوچه۱۵، پلاک ۵ برگزار می‌شود.

این کتاب در دویست و شش صفحه به روایت حماسه سیدالشهدا(ع) از صبح تا غروب روز عاشورا می‌پردازد؛ در تدوین این کتاب از بیش از 20 مقتل معتبر بهره گرفته شده است و بیش از یک سال و شش ماه جمع‌آوری، یکسان‌سازی متن و چاپ این کتاب به طول کشیده است؛ مهم‌ترین هدف انتشار این کتاب،‌ یکسان‌سازی مقتل برای مبلغان، مداحان و عموم مردم است.

نشست‌های هیأت‌پژوهی به همت جامعه ایمانی مشعر و با هدف نگاه عمیق به پدیده هیأت و بررسی ابعاد مختلف آن و همچنین در راستای ارج نهادن به تلاش‌های علمی اندیشمندان، طلاب و دانشجویان در حوزه‌های گوناگون مرتبط با هیأت برگزار می‌شود.

موضوع این نشست‌ها، «هیأت» با تمامی جوانب و ابعاد و زوایاست؛ مدیریت هیأت، ستایشگری، منبر، اقتصاد هیأت، فقه هیأت، تاریخ هیأت، هنر هیأت و رسانه هیأت بخشی از موضوعات کلان نشست‌های هیأت‌پژوهی است؛ قالب و روش برگزاری نشست‌ها نیز به ارائه و سخنرانی محدود نمی‌شود  و گستره‌ای از رونمایی از کتاب، گفت‌گو و میزگرد تا بازخوانی تحلیل، تجربه‌پژوهی، تاریخ شفاهی، ایده‌پردازی، آینده‌پژوهی را دربردارد.

انتهای پیام

captcha