اتحادیه چاپخانه‌داران استان یزد تشکیل شود
کد خبر: 3743541
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۱

اتحادیه چاپخانه‌داران استان یزد تشکیل شود

گروه فرهنگی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به قدمت بیش از ۱۱۰ سال صنعت چاپ در استان یزد، خواهان تشکیل اتحادیه چاپ از سوی چاپخانه داران استان شد.

اتحادیه چاپخانه داران استان یزد تشکیل شود

به گزارش ایکنا از یزد، مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد شب گذشته، 11 شهریور در چهارمین گردهمایی چاپخانه داران استان یزد تشکیل اتحادیه چاپخانه داران استان را ضروری دانست و اظهار کرد: تشکیل اتحادیه باعث انسجام و تقویت هرچه بیشتر چاپخانه داران استان یزد می شود.
وی فعالیت حدود 100واحد چاپخانه در استان یزد اشاره کرد و افزود: صنعت چاپ استان یزد از مزیت های خوبی برخوردار است که می تواند استانهای همجوار یزد را نیز از قابلیت و پتانسیل های خود بهره مند سازد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در ادامه به خدمت صنعت چاپ به جوامع بشری اشاره کرد و گفت: صنعت چاپ تحول بسیار بزرگی در تمدن بشری ایجاد کرده است.
به گفته وی چاپ باعث حافظه تمدن و انباشته شدن دانش بشری شد تا پیشرفت و توسعه در جامعه شکل بگیرد.
جوادیان زاده همچنین از صنعت چاپ بعنوان یک صنعت سبز و پایدار یاد کرد و گفت: صنعت چاپ جزء صنایعی است که از آن یه نیکی یاد و صحبت می شود که باید با توجه به ظرفیت و پتانسیل های استان یزد در این حوزه بیشتر سرمایه گذاری شود.
یادآور می شود سخنرانی معاون سیاسی و امنیتی استانداری یزد، اجرای برنامه های متنوع هنری و تجلیل از چاپحانه داران فعال از دیگر برنامه های چهارمین گردهمایی چاپخانه داران استان یزد بود.

انتهای پیام

captcha