نقشه شوم دشمن برای ثبت هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها به پای رهبری/ دستگاه قضا سراغ دانه‌درشت‌ها برود
کد خبر: 3743838
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
آیت‌الله جنتی عنوان کرد:

نقشه شوم دشمن برای ثبت هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها به پای رهبری/ دستگاه قضا سراغ دانه‌درشت‌ها برود

گروه سیاسی ــ رئیس مجلس خبرگان رهبری در افتتاحیه اجلاسیه پنجم با اشاره به تلاش دشمنان برای ثبت هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها به پای رهبری گفت: سیاستگذاری این نقشه در آمریکاست و بلندگوهایی در داخل آن را مطرح می‌کنند تا نابسامانی‌‌های مملکت مانند گرانی، فقر و رکود را پای رهبری بگذارند و بگویند ایشان مقصر است؛ کأنه ایشان فعال مایشاء است و دیگران اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه بیکار هستند؛ این نقشه شوم دشمن است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، آیت‌الله احمد جنتی؛ رئیس مجلس خبرگان رهبری صبح امروز، سه‌شنبه 13 شهریورماه، در افتتاحیه پنجمین اجلاس خبرگان رهبری دوره پنجم که در محل ساختمان سابق مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با تبریک ایام متبرکه ذی‌الحجه، گفت: قرآنی که در افتتاحیه خوانده می‌شود، پیام دارد و پیام آن، این است که قبل از هرچیز به این کتاب الهی توجه کنیم و از آن پیروی کنیم.

وی افزود: قرآن باید سرمشق زندگی ما در همه اعمال و حالات باشد و نوری باشد که چشمان ما را روشن می‌کند.

آیت‌الله جنتی با اشاره به تلاش دشمنان برای ثبت هزینه ناکارآمدی دستگاه‌ها به پای رهبری گفت: سیاستگذاری  این نقشه در آمریکاست و بلندگوهایی در داخل آن را مطرح می‌کنند تا نابسامانی‌‌های مملکت مانند گرانی، فقر و رکود را پای رهبری بگذارند و بگویند تقصیر ایشان است؛ کأنه ایشان فعال مایشاء است و دیگران اعم از دولت، مجلس و قوه قضائیه بیکاره هستند؛ این نقشه شوم دشمن است.

وی افزود: این در حالی است که رهبر معظم انقلاب در موارد متعدد بیشترین اختیارات را به دستگاه‌ها واگذار کرده‌اند و بیشترین پیگیری‌ها برای تحقق آنها به عمل اورده‌اند که می‌توان به عنوان نمونه مواردی را برشمرد؛ اعطای اختیارات به دستگاه قضایی برای برخورد ویژه و سریع با مفسدان اقتصادی. ایشان قفل را شکستند. بعضی مقررات که مانع حرکت انقلابی قضایی برای مبارزه با مفسدان بود با نامه و دستور رهبر معظم انقلاب شکسته شد و راه را گشودند و همین مقدار دادگاه‌هایی که تا کنون برگزار شده اثر خود را نشان داده است.
جنتی افزود: مورد دیگر قراردادن خطوط قرمز ویژه در مذاکرات هسته‌ای و هنگام امضاء برجام و تصویب کنوانسیون‌های بین‌المللی از سوی ایشان است. ایشان در سخنانی اخیر اعلام کردند که تیم مذاکره‌کننده به این خطوط قرمز پایبند نبوده‌اند. این مسئله را باید تیم مذاکره‌کننده رعایت می‌کرد و رهبری موارد را اعلام کرده بود.
رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر تشکیل کارگروه ویژه اقتصادی، گفت: ایشان دستور تشکیل این کارگروه را با حضور رؤسای قوای سه‌گانه با اختیارات ویژه دادند و مصوبات آن فراتر از قوای دیگر قابلیت اجرایی شدن داشته و راه اساسی برای حل بسیاری از مشکلات اقتصادی مردم است. ایشان بالاتر از این کار دیگری می‌توانند بکنند؟

جنتی عنوان کرد: نمونه دیگر، دستور ایشان برای تشکیل کارگروه ویژه آسیب‌های اجتماعی است. ایشان رد این خصوص صحبت کردند و دستور تشکیل این کارگروه را با حضور سران قوا و دیگر دستگاه‌ها دادند و به طور مستمر نتایج جلسات این کارگروه را پیگیری می‌کنند.
وی افزود: برگزاری جلسات متعدد با هیئت دولت، تعیین تکالیف و وظایف برای دولت، پیگیری انجام وظایف محوله برای حل مشکلات اقتصادی مردم و ارائه راهکارهای عملیاتی و حساب شده از دیگر اقدامات و پیگیری‌های ایشان است.
رئیس مجلس خبرگان ادامه داد: پیگیری و نظارت ویژه بر مسائل منطقه و عبور ایران از خطرات متعدد منطقه‌ای ازجمله تلاش‌ها برای ایجاد ناامنی در کشور با اتخاذ راهبردهای دقیق و حساب شده منطقه‌ای و پیگیری اجرای آن اقدام دیگر رهبر معظم انقلاب است.
جنتی اظهار کرد: پیگیری حضور جوانان مومن و انقلابی در مناصب مختلف حاکمیتی و انتصاب جوانان خوش‌فکر و انقلابی در مجموعه‎های زیر نظر رهبری برای تسریع در چرخش بهتر امور کشور مد نظر ایشان است. من مکرر گفته‌ام و خواهم گفت حل مشکلات کشور جز با سپردن کارها به دست جوانان متعهد، مؤمن و با روحیه انقلابی و معتقد به ولایت فقیه امکان ندارد و هرچه قانون و تصویب کنیم و جلسه بگذاریم تا این نباشد فایده ندارد. اگر وزیر، معاون وزیر و ... پایبند نباشند و روحیه انقلابی نداشته باشند و بخواهند اداری کار کنند وضعیت کشور به همین شکل امروز درمی‌آید.
وی تأکید کرد: در حقیقت سیاستگذاری، راهبری و پیگیری اصلی اداره کشور بر عهده رهبری معظم انقلاب بوده و برای مقابله با مشکلات، ایشان حداکثر اختیارات را به دستگاه‎های مختلف اعطا فرموده‎اند و اکنون این دستگاه‎های ذی‌ربط هستند که باید پاسخگوی مسائل کشور باشند.
رئیس مجلس خبرگان در ادامه به خروج آمریکا از برجام، بسته پیشنهادی اروپا و نارضایتی وزیر امور خارجه از آن اشاره کرد و گفت: اردیبهشت ماه گذشته با وجود انجام تمامی تعهدات برجام توسط ایران، در حالی که آمریکا به تعهداتش عمل نکرده بود، رسما از این پیمان هم خارج شد. هر چند که اروپا اعلام کرد از این توافق خارج نمی‌شود، ولی عملا اروپا به اهرمی برای پیگیری خواسته‌های آمریکا یعنی مذاکره بر سر مسائل موشکی و منطقه‌ای تبدیل شد.
وی در ادامه به مواردی در این خصوص اشاره کرد و گفت: عبرت‌گیری از تجربه اعتماد به شیطان بزرگ و طواغیت عالم و غیرقابل اعتماد بودن آمریکا برای مذاکرات آینده از جمله درس‌های این مذاکرات است. همچنین عدم رعایت همه خطوط قرمز رهبر انقلاب که شاید به این واسطه خسارات کمتر می‎شد و رهبر انقلاب هشدارهای لازم را برای جلوگیری از تحمیل خسارت به کشور اعلام فرموده بودند مسئله دیگر است. از طرفی اروپا مدعی باقی ماندن در برجام است، و اخیرا بسته‌ای را اخیرا ارائه داد که حتی انتقاد وزیر خارجه آقای دکتر ظریف را هم برانگیخت، لذا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اروپا باید حسن نیت خود را اثبات کند.
جنتی اظهار کرد: ترامپ با وجود خروج از برجام و اعمال دو مرحله تحریم علیه ملت ایران، مجددا برای فریب مردم، اعلام کرد که حاضر است با مقامات ایران بودن پیش‌شرط مذاکره کند. حتی برخی شیطنت‎ها برای برقراری ملاقات در حاشیه اجلاس سازمان ملل میان ترامپ و آقای روحانی در جریان است.

وی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر با هیئت دولت و چند اظهار نظر گذشته به‌شدت این مذاکره و اساسا هر مذاکره‌ای با آمریکا از این پس را منع فرمودند. آمریکا تلاش دارد اعلام کند که گزینه مقابل مذاکره، جنگ است. رهبر معظم انقلاب صراحتا فرمودند که «مذاکره نمی‎کنیم و جنگ هم نخواهد شد.» ایشان علت عدم وقوع جنگ را غیرقابل کنترل بودن خسارات و دامنه جنگ احتمالی برای آمریکا عنوان کردند و این ادعا را صرفا حربه‌ای تبلیغاتی برای تحمیل مذاکره بر مردم ایران اعلام کردند.
رئیس مجلس خبرگان سپس به موضوع دستور رهبر معظم انقلاب به قوه قضائیه برای مبارزه با مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: رهبر انقلاب در پاسخ به درخواست رئیس قوه قضائیه، مسیر مبارزه با مفسدان دانه درشت اقتصادی را تسهیل کردند و دستگاه قضا باید سراغ دانه‌درشت‌ها برود و نقطه شروع مبارزه باید از انجا باشد و برخرودهای فعلی خیل کم است.
وی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هر آنچه که برای مبارزه با مفاسد اقتصادی لازم بوده است؛ از اعلام مداوم لزوم مبارزه با مفاسد تا اعطای اختیارات خاص و فراتر از قانون به قوه قضائیه برای این مبارزه، اعلام کرده‌اند. قوه قضائیه در شرایطی که اعمال فشار خارجی و سودجویی و رانت خواری داخلی، دو بازوی ایجاد نارضایتی مردم شده است، با سرعت بسیار زیاد و قاطعیت هرچه تمام‌تر می‌تواند مفسدان دانه‌درشت از هر جناح و دسته و در هر مقامی را احضار و در پیشگاه ملت به دست عدالت بسپارد تا عملا راهبرد دشمن برای ایجاد نارضایتی را مختل و خنثی کند.
جنتی تصریح کرد: برخورد سریع و قاطع با مفسدان و رانت‌جویان داخلی، می‎تواند به مردم برای تحمل شرایط دشوار اقتصادی روحیه بدهد و این حس را به مردم منتقل کند که حاکمیت جمهوری اسلامی درد مردم را فهمیده و با آن همراه است و لذا قوه قضائیه می‎تواند از این موقعیت تاریخی برای ریشه‌کن کردن فساد در کشور حداکثر بهره را ببرد.
رئیس مجلس خبرگان با اشاره به نوسانات غیر معمول در بازار ارز و سکه گفت: در ماه‎های گذشته این نوسانات شرایط اقتصادی بسیاری از مردم عادی را دستخوش تلاطم و دشواری کرده است. رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که این اتفاقات ناشی از «سوء مدیریت» و ندانم کاری مسئولان است، اگر نگوییم که ناشی از خیانت است. لازم است مسئولان این وضعیت هزینه اقدام خود را بپردازند.
وی اضافه کرد: برخی افراد که غالبا از رانت اطلاعاتی بهره‌مند بودند، توانستند در این بازار سودهای کلان و هزاران میلیاردی به جیب بزنند که مهم‌ترین آن پرونده خودروهای وارداتی بود. لازم است با مسئولان رانت‌خوار در این سطح محکم‌ترین برخوردهای قضائی صورت پذیرد.

وی با اشاره به ضرورت حاکم شدن سیاست‌های دقیق و درست ارزی و پولی در کشور گفت: مدیریت عاقلانه ارز موجود می‌تواند جلوی اتفاقات مشابه در آینده را بگیرد. امروز احتکار سودجویان خون مردم را در شیشه کرده است تا حدی که پوشاک نوزاد را هم در انبارها نگهداشته اند تا قیمتش افزایش بیابد، برخورد با سودجویان اهتمام جدی می‌طلبد و می‎تواند از نارضایتی عمومی جلوگیری کند.

جنتی تأکید کرد: مردم در شرایط تنگنای اقتصادی نمی‎توانند بپذیرند که مسئولان حقوق‎های نجومی بگیرند و زندگی اشرافی داشته باشند. باید مسئولان این روزها مثل مردم دردها را حس کنند. این تأکید چندباره رهبر معظم انقلاب در ماه‎های اخیر به مسئولین است و تکرار صاحبان تریبون را می‎طلبد.

وی با اشاره مجدد به تأسیس کارگروه ویژه اقتصادی از جانب رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان در ماه‎های اخیر فرمان تاسیس کارگروه ویژه اقتصادی را با حضور سران سه قوه صادر فرمودند. این کارگروه اختیاراتی فراقانونی داشته و بر اساس فرمان رهبر معظم انقلاب، به‌راحتی می‎تواند تصمیمات کلان برای اصلاح اوضاع اقتصادی مردم اتخاذ کند.

جنتی ادامه داد: این موقعیت بسیار مهم و فراهم کردن همه شرایط لازم برای اهتمام جدی مجلس و دولت و دستگاه قضائی برای حل مشکلات مردم است. رهبر معظم انقلاب آنچه لازم بوده برای حل مشکلات مردم ایجاد کرده و انجام داده‌اند، حال وظیفه با مسئولین است.

رئیس مجلس خبرگان در ادامه با اشاره به پیروزی‎ها در منطقه و غلبه منطق مقاومت، گفت: در ماه‎های اخیر محور مقاومت و جمهوری اسلامی در منطقه پیروزهای چشمگیری داشته که از جمله آنها پایان تقریبی بحران سوریه بود. این پیروزی نشان داد مقاومت و جهاد و روی پای خود ایستادن پیروزی‌های بزرگ را نتیجه می‌دهد و در مقابل، تفکر سعودی با هزینه میلیاردها دلار و تبدیل شدن به گاو شیرده امریکا در منطقه روز به روز بی‌نفوذ‌تر و بی‌تأثیرتر می‎شود.

وی با بیان اینکه مقاومت مردم یمن هم الهام‌بخش و بر همین اساس است، گفت: مردم یمن، حتی زیر وحشی‌گری و کشتار کودکان مثل حمله به اتوبوس دانش آموزان، باز هم ایستاده‌اند و مانع از دست رفتن مناطق کلیدی همچون بندر الحدیده شده‌اند.

جنتی در پایان سخنرانی افتتاحیه به مسئله حمایت از کالای ایرانی و اتکا به داخل به عنوان کلید حل مشکلات پرداخت و اظهار کرد: شعار امسال حمایت از کالای ایرانی است. باید روی کالای ایرانی و خرید آن تعصب داشته باشیم تا تولید کشور رونق بگیرد و روی پای خود بایستیم. برخلاف سیاه‌نمایی‌ها، بانک جهانی اعلام کرده است ایران رتبه هفدهم تولید ناخالص ملی را داراست و تا 2024 به رتبه 15 می‌رسد؛ یعنی با حمایت از تولید داخلی وضعیت به مراتب بهتر خواهد شد. براین مبنا راهکار عبور از این شرایط دشوار، تدبیر و مجاهدت مسئولان و فهم درد مردم و درک آنهاست.

انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۲۲:۰۹
0
0
جمعی از مالباختگان موسسه کاسپین با ارسال مطالبه ای از رئیس دستگاه قضا خواستار بررسی و تعیین تکلیف پرونده این موسسه و قصور و تخلفات بانک مرکزی در این زمینه شدند.

به گزارش داد،  متن این مطالبه که تا کنون به امضای ۱۵۰۰ نفر رسیده است، بدین شرح است:
جناب آقای آملی لاریجانی رئیس محترم قوه قضائیه
در مورخه ۹۶/۶/۶ گزارش قصور و تخلف محرز مدیران ارشد بانک مرکزی در صدور مجوز و نظارت بر عملکرد موسسه مالی و اعتباری کاسپین که توسط کمیسیون اقتصادی تهیه و با ۱۸۳ رای در صحن علنی مجلس تائید و تصویب شده بود مطابق ماده ۲۳۶ آئین نامه داخلی مجلس به قوه قضائیه ارسال گردید.
طبق قانون قوه قضائیه موظف بود حداکثر ظرف مدت یک ماه بدون اطاله و تشریفات دادرسی و خارج از نوبت به پرونده مذکور رسیدگی و حکم صادر کند. با آن که مطالبه در سطح ملی است و میلیونها سپرده گذار متضرر شده اند متاسفانه پس از گذشت یکسال تمام، هنوز درخصوص این فاجعه ملی اقدامی صورت نگرفته است.
ما امضاء کنندگان این مطالبه از قوه قضائیه و دادستان کل کشور می خواهیم تا هرچه سریعتر به این موضوع رسیدگی کنند.
captcha