مداحان، مطالعات در حوزه مداحی و شعر را مبنای کار قرار دهند
کد خبر: 3743882
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
آیت‌الله عاملی:

مداحان، مطالعات در حوزه مداحی و شعر را مبنای کار قرار دهند

گروه اجتماعی ـ امام جمعه اردبیل گفت: مداحان باید در شعرها و مداحی‌های خود از هرگونه آفت و شعر‌های بی‌مورد خودداری کنند و تحقیقات و مطالعات لازم را در شعر و مداحی خود انجام دهند.

مداحان، مطالعات در حوزه مداحی و شعر را مبنای کار قرار دهند

به گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، روز گذشته در هفتمین همایش مداحان و شعرای آئینی استان در مجتمع فرهنگی ولایت اردبیل گفت: مداحان ظرفیت بسیار مهم جریان فرهنگی و تربیتی جامعه هستند و می‌توانند با استفاده از این ظرفیت نقش اساسی در کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه داشته باشند.
وی با اشاره به اینکه مداحان باید در شعر‌ها و مداحی‌های خود نکات اساسی را رعایت کنند، افزود: مداحان ظرفیت و تریبون بسیار مهمی هستند که جامعه روی آن‌ها حساب کرده است و باید این قشر دقت لازم را در مداحی‌ها داشته باشند.
نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل بیان کرد: مداحان نقش اساسی در ترویج فلسفه ماه محرم و تاسوعا و عاشوای حسینی دارند و ما قدردان این قشر هستیم که در حوزه ترویج فرهنگ تاسوعا و عاشورا و ماه محرم گام برداشته اند.
عاملی تصریح کرد: مداحان باید در شعر‌ها و مداحی‌های خود از هرگونه آفت و شعر‌های بی‌مورد خودداری کنند و تحقیقات و مطالعات لازم را در شعر و مداحی خود انجام دهند.
وی صدای رسا و زیبا و شعر خود را در مداحی مهم دانست و گفت: در این زمینه مداحان باید دقت لازم را داشته باشند تا تأثیرگذاری بیشتری در بین مردم داشته باشند.
امام جمعه اردبیل اظهار کرد: از مداحان انتظار داریم مطالعات در حوزه مداحی و شعر را مبنای کار قرار داده و نیز خیرخواهی را زمینه کار خود قرار دهند چرا که این از ویژگی‌های مهم مداحان است.
وی با بیان اینکه دشمنان با استفاده از توطئه‌های مختلف درصدد نفوذ در بین مداحان هستند، افزود: این دشمنان شعر‌هایی را طراحی می‌کنند که باید مداحان در این زمینه هوشیاری لازم را داشته باشند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل گفت: از فرمانده سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل برای برگزاری این همایش قدردانی می‌کنیم و نیز فعالیت مداحان استان که سرمایه بزرگی برای ما هستند شایسته قدردانی هستند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم استاد سلیم موذن‌زاده اردبیلی بیان کرد: سبک شعر و مداحی سلیم بسیار منحصر به فرد بود که یاد و خاطره‌اش همیشه جاویدان می‌ماند.
انتهای پیام

captcha