کارگاه آموزشی مدیریت موزه در زمان بحران
کد خبر: 3743916
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
برای نخستین‌بار در ایران برگزار می‌‌شود؛

کارگاه آموزشی مدیریت موزه در زمان بحران

کانون خبرنگاران نبأ ــ کارگاه آموزشی مدیریت موزه در زمان بحران با مشارکت کمیته ملی موزه‌های ایران، برای نخستین‌بار به همت شورای بین‌المللی موزه‌ها در کشور برگزار می‌شود.

کیمیا امینی، مسئول کارگروه آموزش کمیته ملی ایکوم ایران در گفت‌وگو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با اعلام این خبر گفت: موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با مشارکت شورای بین‌المللی موزه‌ها در نظر دارد با هدف تقویت توان حرفه‌ای موزه‌های ایران، در جهت شناسایی و رفع خطرات، آموزش‌ تخصصی موزه‌داری برای ارتقای موزه‌های کشورهای در حال رشد، در اختیار قرار دادن دانش و تجربه و همچنین اتخاذ راهکارهای موثر در مواجهه با بحران، کارگاه آموزشی مدیریت موزه در زمان بحران را برگزار کند.
مسئول کارگروه آموزش کمیته ملی ایکوم ایران بیان کرد: کارگاه آموزشی مدیریت موزه در زمان بحران از تاریخ 20 الی 22 شهریورماه از ساعت 9 الی 5 عصر در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود. حداکثر ظرفیت این کارگاه 25 نفر است.
امینی افزود: طی پیگیری‌های ایران و درخواست ایران، ایکوم بین‌المللی ضمن امضا قرارداد برای اولین بار در سطح ملی، پس از ارزیابی‌های دوره اول امکان برگزاری دوره در سطح بین‌المللی و کشورهای منطقه فراهم شد.
این دوره تخصصی با سطح علمی استانداردهای ایکوم بین‌المللی با مشارکت کمیته ملی موزه‌های ایران، از طرف شورای بین‌المللی موزه‌ها برای نخستین بار در کشور برگزار می‌شود. همچنین، یکی از شیوه‌های آموزش در این حوزه، انتقال تجربه و تقویت مطالعات به روز دانش موزه‌داری است.
وی در خصوص نام این همایش سه روزه گفت: با توجه به شرایط ایران، موقعیت‌ زلزله‌زده بودن و همچنین همسایگی با مناطق جنگی، اولین دوره با عنوان «مدیریت موزه در زمان بحران» انتخاب شده است.
مسئول کارگروه آموزش کمیته ملی ایکوم ایران افزود: در این دوره تعدادی از اساتید برجسته بین‌المللی به تدریس می‌پردازند که از جمله آن‌ها می‌توان به فرناندو ساموئلار، مدیر موزه مرکز اسناد از کشور گواتمالا، سوزی ماری حکیمیان، از مؤسسه میم مینرال موزوگرافی از کشور لبنان، ادواردو کارلوس وسکوز سورانو، هماهنگ‌کننده و ظرفیت‌ساز شورای بین المللی موزه‌ها و منیژه هادیان، عضو هیئت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی اشاره کرد.
وی در پایان یادآور شد: در پایان این دوره، از سوی شورای بین‌المللی موزه‌‍‌ها به فراگیران، گواهینامه بین‌المللی اعطا خواهد شد. همچنین، علاقه‌مندان می‌توانند جهت ثبت‌نام و کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 88657026 داخلی 882 و 09120238477 تماس بگیرند.
پریا سبزمحمدی
انتهای پیام

captcha