حمايت از نوآوری و خلاقيت؛ توسعه كارآفرينی و رونق اقتصادی
کد خبر: 3743984
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۱

حمايت از نوآوری و خلاقيت؛ توسعه كارآفرينی و رونق اقتصادی

گروه اجتماعی- سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: زمینه‌سازی برای تجاري كردن دستاوردهاي تحقيقاتي، ايجاد زمينه كارآفريني و حمايت از نوآوري و خلاقيت نيروهاي محقق جوان، توسعه كارآفريني و رونق اقتصادي را در کشور و استان به دنبال دارد.

حمايت از نوآوري و خلاقيت؛ توسعه كارآفريني و رونق اقتصاديمهران محمدی، سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل در گفت و گو با ایکنا از اردبیل، افزود: جهاددانشگاهی اردبیل با درک درستی از نیازهای روز منطقه و کشور نسبت به جذب و حمایت از فعالان حوزه گیاهان دارویی استان اردبیل برای توسعه علمی در قالب فناوری‌های نوین گام برداشته است.
محمدی با بیان اینکه استان اردبيل با برخورداري از سه دشت حاصل‌خيز و مستعد اردبيل، مشكين شهر و مغان، از لحاظ پوشش گياهي جزء مناطق منحصر به فرد كشور است، اظهار کرد: با توجه به توانمندي بالقوه اين استان، جهاددانشگاهی به تاسيس مركز رشد فناوری گیاهان دارویی جهت تحقیقات و فرآوری گياهان دارويي به‌منظور استخراج مواد اولیه و توليد داروهاي مورد نياز كشورمان اقدام کرده است.
وی بر شدت بخشیدن به فعالیت‌های این مركز كه پيامد آن اشتغال و ارتقاء بهره‌وري از پتانسيل‌هاي منطقه با كمك فناوري‌هاي نوين است، اشاره و تصریح کرد: این نهاد سعی دارد در كاهش مشكل بيكاري استان و اقدامات متمرکز این حوزه سهیم باشد و برای تبدیل دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به محصولات قابل ارائه به بازار نقش خود را ایفا نماید.
سرپرست معاونت فناوری مرکز رشد جهاددانشگاهی استان اردبیل با اشاره به اینکه حمایت از 15 شرکت فناور با 26 طرح و ایده فناورانه از برنامه‌های میان مدت مرکز رشد است ادامه داد: ارائه آموزش‌های مهارت محور و توانمند‌سازی فعالان این حوزه را می‌توان از برنامه‌های کوتاه مدت نام برد که در رسیدن به برنامه اصلی و چشم‌انداز بلند مدت این مرکز که تولید بیش از 15 عنوان داروی گیاهی است یاری نماید.
محمدی افزود: بسترسازي برای تجاري كردن دستاوردهاي تحقيقاتي، ايجاد زمينه كارآفريني و حمايت از نوآوري و خلاقيت نيروهاي محقق جوان، توسعه كارآفريني و رونق اقتصادي را در کشور و استان به دنبال دارد و می‌تواند جایگاه مرکز رشد اردبیل را در کشور به عنوان 5 مرکز اول جهاددانشگاهی ارتقاء بخشید.
انتهای پیام

captcha