تربیت نسل چهارم انقلاب؛ وظیفه امروز
کد خبر: 3744428
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰

تربیت نسل چهارم انقلاب؛ وظیفه امروز

کانون خبرنگاران نبأ ــ فرمانده سپاه همدان در مراسم گردهمایی راویان فتح گفت: وظیفه امروز ما تربیت جوانان بسیجی، مومن و انقلابی است.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ به مناسبت هفته دفاع مقدس گردهمایی راویان فتح با حضور فرمانده سپاه استان همدان، فرمانده سپاه تویسرکان، راویان و بسیجیان و سایر اعضا سپاه شهرستان در سالن جلسات کمربسته سرکان برگزار شد.

سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه لشکر انصار الحسین استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بزرگوار تویسرکان گفت: وقتی از این بزرگواران یاد می‌کنیم ۸ سال دفاع مقدس برایمان تداعی می‌شود.

وی گفت: اگر امروز در چهلمین سال انقلاب هستیم چه بهایی داده‌ایم تا در چهلمین سال از انقلاب باشیم بهای این انقلاب خون شهیدان عزیز کشورمان بود.
وی افزود امروز وظیفه ما تربیت نسل چهارم است ما یک وظیفه معلمی در رابطه با تربیت نسل چهارم انقلاب داریم. نسلی که روی کار آمده دارای فطرتی پاک است که اگر بدست مربیان خوب تربیت شوند مانند شهدا برای این انقلاب جانفشانی می‌کنند و اگر بدست کسان دیگر بیفتند که مسیر را طوری دیگر ترسیم کنند آن مسیر را ادامه خواهند داد.
مجیدی بیان داشت: شهید حججی شهیدی بود که نه امام دیده بود و نه جبهه وقتی توسط معلمان در مسیر صحیح قرار گرفت چطور در مقابل دشمن زیبا ایستادگی کرد.
وی افزود: این معلمی و این تربیت یک رسالت پیامبری است دعا کنیم توفیقش نصیبمان شود.

فرمانده سپاه همدان اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب فرمودند شما باید ۱۰ درصد جمعیت جوان کشور را از نیروهای بسیج، جوان، مومن، انقلابی و پای کار آماده کنید. منظور از جوانان پای کار چیست؟ جوانانی که با صدای الله اکبر وارد عملیات می‌شدند.

وی افزود: پیروز فرمایشات ایشان همه باید سهمی از ان ببریم و هرکس به نوبه خود در تربیت این جوانان نقش داشته باشد مثلا همین بازگویی خاطرات جنگ.
سردار مجیدی ادامه داد: راهبردهای آمریکا و استکبار جهانی در منطقه فرو ریخته هرچند آنها آمدند سیاستگذاری کردند اقداماتی که نظام جمهوری اسلامی و سیاستهای حکیمانه رهبر معظم انتقلاب اسلامی انجام داد، تمام برنامه‌های آنها را نقش برآب کرد و همه سیاستهایشان را با شکست مواجه کرد اما آنها می‌خواهند جلوه دهند ‌که ایران افول کرده.

وی افزود: امروز آمریکایی ها زمین گیر شده اند اما در فضای مجازی وانمود می‌کنند پیروز میدان هستند اما ما چگونه می‌توانیم در این فضا نشان دهیم که اینطور نیست که این با تدبیر و انتشار اخبار واقعی میسر می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز نیاز است تجدید قوا و تجدید روحیه در کشور به وجود آید و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمود ظرفیت‌های خود را بشناسیم و از آن استفاده کنیم، گفت: لازمه آن این است که کمک کنیم حجم بزرگی از بسیج را پای کار بیاوریم که وقتی دشمن این را ببیند باعث یاس و ناامیدی آنها خواهد شد.

در ادامه مادر شهید حمیدرضا یوسفی طی سخنانی گفت: من هم مادر شهید هستم هم خواهر شهید اما اگر 10 جوان دیگر همچون حمید رضا داشتم آنها را در راه انقلاب می‌دادم و افتخار می‌کنم که جوانم در راه خدا رفته و شهید شده است.

در پایان نماز جماعت در جوار گلزار مطهر شهدای گمنام کمربسته سرکان به امامت حجت الاسلام موحدی امام جمعه شهرستان اقامه شد.

خدیجه نیکویی نژاد
انتهای پیام

captcha