مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تجلیل از 260 حافظ کل قرآن در شیراز با حضور رئیس مجلس
کد خبر: 3745707
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تجلیل از 260 حافظ کل قرآن در شیراز با حضور رئیس مجلس

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم تجلیل از 260 حافظ کل قرآن کریم که با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌های کشور طی امروز، 19 شهریورماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ تجلیل از 260 حافظ کل قرآن در شیراز با حضور رئیس مجلس

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ مراسم تجلیل از 260 حافظ کل قرآن کریم که با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در شیراز برگزار شد، یکی از اخبار مهمی است که طی امروز دوشنبه، 19 شهریورماه بر روی خروجی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور منتشر شده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز دوشنبه، 19 شهریورماه و تا ساعت 15:30 تعداد 15 خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها سه خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند و مابقی اخبار نیز به علت آغاز ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، در حوزه‌های مختلف معارفی به ویژه حوزه عترت قرار دارند.
«تمدید مهلت ثبت‌نامِ طرح ساماندهی و ارتقای داوری مسابقات قرآن‌کریم»، «علیرضا‌لو به سودان می‌رود/درخواست حافظ قرآن از کمیته اعزام» و «حمایت مجمع خیران قرآنی از دوره آموزش غیرحضوری موسسه مهد قرآن»، عناوین سه خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری تسنیم را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت منتشر شده‌اند.
همچنین، صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری قرآنی با عنوان «تمدید مهلت ثبت‌نامِ طرح ساماندهی و ارتقای داوری مسابقات قرآن‌ کریم» کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در اجرای گام اول طرح ساماندهی و ارتقای داوران محترم مسابقات قرآن کریم کشور و به‌منظور بهبود فضای مناسب جهت داوری در مسابقات قرآنی کشور و تکمیل بانک اطلاعات داوران متعهد و متخصص فراخوان شماره 2 را منتشر کرد.
در این اطلاعیه آمده است که از تمامی داوران (اساتید، قاریان و حافظان) و داوطلبان محترم واجد شرایط داوری ذیل که تاکنون موفق به ثبت‌نام در طرح ساماندهی داوران نشده‌اند در قالب سطوح ذیل دعوت به همکاری می‌شود:
سطح 1 ) داوران مسابقات بین‌المللی سازمان اوقاف و امور خیریه ،مسابقات کشوری اوقاف و امور خیریه و بین‌المللی سایر نهادها

سطح2 ) داوران مسابقات کشوری نهادهای سطح الف، استان‌های سطح الف سازمان اوقاف و امور خیریه، مسابقات استانی سطح ب سازمان اوقاف و امور خیریه و کشوری نهادهای سطح ب

سطح 3) داوران مسابقات شهرستانی سطح الف، ب و ج سازمان اوقاف و امور خیریه و مسابقات متفرقه
متقاضیان ثبت‌نام در این طرح می‌توانند نسبت به ثبت اطلاعات، مشخصات و بارگذاری مدارک مربوطه خود در سایت مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران "قرآن ایران" به نشانی www.quraniran.ir بخش " ثبت‌نام طرح ساماندهی و ارتقای داوران" تا تاریخ 31 شهریورماه 97 اقدام کنند».
فارس
پنج خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی با خبر تلاوت ترتیل صفحه 452 قرآن کریم توسط خلیل الحصری، قاری مشهور مصری و جهان اسلام آغاز شده است. در ادامه و تا این ساعت نیز اخبار دیگری با عناوین ««سيد احرار» هیأتی تلویزیونی برای عزاداران سیدالشهدا(ع)»، «فراخوان ثبت‌نام طرح ساماندهی و ارتقای داوری مسابقات قرآن کریم»، «۲۶۰ حافظ کل قرآن کریم تجلیل شدند» و «طرح سوگواره بصیرت عاشورایی در 3153 امامزاده برگزار می‌شود» بر روی خروجی این صفحه منتشر شده‌ که همگی این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارند.
همچنین، صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز خبری با عنوان «260 حافظ کل قرآن کریم تجلیل شدند» را بر روی خروجی خود منتشر کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «جشنواره بزرگ جبرئیل امین ویژه تجلیل از ۲۶۰ حافظ کل قرآن مؤسسه بیت‌الاحزان باحضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، عبدالهادی فقهی‌زاده معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد و جمعی از مدیران قرآنی کشور در سالن چند‌منظوره دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان استهبان آغاز شد.
مراسم باتلاوت سید‌مرتضی هاشمی از قاریان جوان قرآن کریم آغاز شد و اجرای آن را محمد‌رضا پورمعین برعهده دارد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به بیان گزارشی از فعالیت‌های بیت‌الاحزان پرداخت و گفت: مؤسسه بیت‌الاحزان برترین مؤسسه تربیت حافظان قرآن کریم کشور است و باحضور در عرصه حفظ قرآن در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن تلاش می‌کند، همچنین فعالیت‌های بیت‌الاحزان بیانگر اجرای موفق طرح‌های قرآنی است که به وسیله مردم اجرایی می‌شوند».
مهر
پنج خبر با عناوین «فراخوان دومین ثبت نام طرح ساماندهی و ارتقای داوری مسابقات قرآن»، «تمسک به آموزه‌های قرآن؛ راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است»، «جلسه ستاد شورای راهبری فعالیت های قرآنی اربعین تشکیل شد»، «اصلاح سیاست و اقتصاد با توسعه فرهنگ دینی و قرآنی میسر می‌شود» و «سخنی در تکریم حوزه و مرجعیّت و سکولاریسم ناپذیری اسلام و قرآن» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری مهر منعکس شده‌اند که تمامی این اخبار نیز در حوزه قرآنی جای دارند.
این صفحه از خبرگزاری مهر نیز نسبت به انتشار یادداشتی از مرتضی نجفی قدسی با عنوان «سخنی در تکریم حوزه و مرجعیّت و سکولاریسم ناپذیری اسلام و قرآن» اقدام کرده که در بخش‌هایی از این یادداشت قابل تأمل آمده است: ««وَذَکِّرْ فَإِنَّ الذِّکْرَی تَنفَعُ الْمُؤْمِنِینَ» (ذاریات/۵۵)، «و پیوسته تذکر ده، زیرا این تذکرها مؤمنین را سود می بخشد و به نفع آنهاست».
جایگاه حوزه و روحانیت در حفظ اسلام و تشیع بر کسی پوشیده نیست و همه می‌دانند آنچه که به عنوان میراث اسلامی باقی مانده است در پرتو زحمات علمای بزرگ از زمان ائمه هدی علیهم السلام تا کنون بوده است و بیان آن شرح مستوفایی می خواهد.
عالمان دین که ادامه دهنده راه انبیاء و نبی مکرم اسلام حضرت ختمی مرتبت و ائمه طاهرین صلوات الله علیهم اجمعین هستند در زمان غیبت امام و حجت دوازدهم وظیفه ای بس سنگین دارند، آنان باید علاوه بر ابلاغ دستورات الهی و حفظ شریعت اسلامی، حامی و پشت و پناه ملت های مسلمان باشند و در حقیقت هر کدام وظیفه ای در راستای پیوند امت و امامت دارند.
فلسفه وجودی حوزه های علمیه نیز برای تربیت سربازانی عالم و فداکار برای حفظ قرآن و اسلام و تشیع بوده است تا آنان بتوانند با تعلیم و تعلم معارف قرآن و اهل بیت علیهم السلام موجبات اشنایی عمومی نسبت به فرهنگ اسلامی را پدید آورند».
ایرنا
«سروده‌های عاشورایی سازگار منتشر شد»، «جامعه قرآنی در مقابل گستاخان سر تعظیم فرود نمی‌آورد» و «کتاب «عاشورا و امروز ما» منتشر می‌شود» عناوین سه خبر امروز صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت منتشر شده‌اند و تنها یک خبر از این اخبار در حوزه قرآنی قرار دارد که این خبر نیز مربوط به برگزاری مراسم تجلیل حافظان قرآن در شیراز است.
ایسنا
از 16 خبری که طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منتشر شده، تنها دو خبر با عناوین «تمسک به آموزه‌های قرآن؛ راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی» و «افتخار ماست که نمایندگان آینده مجلس از حافظان قرآن باشند» در حوزه قرآنی قرار دارند و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
همچنین، دو خبر قرآنی امروز این صفحه از خبرگزاری ایسنا نیز مربوط به برگزاری همایش تجلیل حافظان قرآن کریم در شیراز است.
ایبنا
«مرکز اسناد انقلاب اسلامی بسته کتاب روشنفکری منتشر کرد» و «کتاب «عاشورا و امروز ما» منتشر می‌شود»، عناوین دو خبر امروز صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران را تشکیل می‌دهند که این دو خبر نیز قرآنی نیستند و در حوزه‌های معارفی دیگر منعکس شده‌اند.
باشگاه خبرنگاران جوان
تعداد 10 خبر طی امروز و تا این لحظه بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده که هیچ‌کدام از این اخبار نیز در حوزه قرآنی جای نداشته و اغلب در حوزه‌های معارفی مانند عترت و ایثار و شهادت انعکاس یافته‌اند.

انتهای پیام

captcha