هیئت‌های مذهبی روحانی‌محور باشند/ لزوم تبیین اهداف قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)
کد خبر: 3745920
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
در نشست مسئولان هیئت‌های مذهبی شهرستان املش عنوان شد؛

هیئت‌های مذهبی روحانی‌محور باشند/ لزوم تبیین اهداف قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)

کانون خبرنگاران نبأ ــ رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان املش گفت: هیئت‌ها باید روحانی‌محور باشند و با بصیرت‌افزایی و روشنگری اهداف قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را تبیین کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، الیاس عبداله‌پور املشی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان املش، 20 شهریورماه در نشست مسئولان هیئت‌های مذهبی مساجد و محلات این شهرستان، گفت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب با ایجاد شبهه و تفرقه سعی در کمرنگ کردن شعائر حسینی دارند. امام راحل فرمودند که این محرم و صفراست که اسلام را زنده نگه داشته است.
وی با بیان اینکه ما باید با وحدت و یکپارچگی و زیر بیرق ولایت و زعامت رهبرمعظم انقلاب بر شور و شعور خود بیفزاییم، افزود: هیئت‌ها باید روحانی‌محور باشند و با بصیرت‌افزایی و روشنگری اهداف قیام حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را تبیین کنند. هم باید شور حسینی درهیئت‌ها باشد و هم شعور حسینی.
رئیس شورای هیئت‌های مذهبی شهرستان املش عنوان کرد: امام حسین(ع) برای اصلاح امت جدش که از خط اصیل نبوی فاصله گرفته بودند، به کربلا آمدند. ایشان با احیای امر به معروف و نهی از منکر و با خون خود اسلام را زنده کرد.
عبداله‌پور خطاب به مسئولان هیئت‌ها، افزود: هیئت شاخص، هیئتی است که هم در روشنگری پیش‌قدم باشد هم در شور حسینی. هیئت باید دارای شناسنامه باشد و مجوز داشته باشد؛ همچنین با نیروی انتظامی تعامل و همکاری داشته باشد و از ایجاد راهبندان و... بپرهیزد.
وی بیان کرد: هیئت‌ها از آلات غیرمتعارف در هیئت‌ها استفاده نکنند؛ نماز ظهر عاشورا را با قوت برگزار کنند و با تعطیل کردن هیئت در لحظه نماز ظهر همه با هم در نماز ظهر عاشورا شرکت کنند.

الیاس عبداله‌پور
انتهای پیام

captcha