شور و شعور حسینی در بصیرت عاشورایی ترویج شود
کد خبر: 3746266
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

شور و شعور حسینی در بصیرت عاشورایی ترویج شود

گروه اجتماعی ــ مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: طرح بصیرت عاشورایی در جوار امامزادگان عظیم الشأن و بقاع متبرکه استان با هدف نشر معارف اسلامی و همراه با خلاقیت، نورآوری و جلوگیری از بدعت‌های نامناسب جهت فرهنگ‌سازی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام اجرا شود.

شور و شعور حسینی در بصیرت عاشورایی ترویج شود

به گزارش ایکنا از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا صادقی در جلسه توجیهی مبلغان اعزامی طرح بصیرت عاشورایی استان اصفهان اظهار کرد: مبلغان اعزامی به بقاع متبرکه و امامزادگان در ایام عزاداری امام حسین(ع) باید به عنوان محور همدلی و وحدت در اماکن متبرکه عمل کنند و از بروز هرگونه خرافه گویی و بدعت‌های نامناسب در برگزاری مراسم‌ عزاداری جلوگیری کنند و همچنین با خلاقیت و نوآوری در نشر معارف اسلامی جوانان و نوجوان کوشا باشند و همه اقشار را جذب کنند.
وی در ادامه افزود: همچنین مبلغان در طول ایام ماه محرم باید براساس منویات مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) منشا روحیه بخشی و امید بین آحاد جامعه باشند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: امروز فشارهای اقتصادی از طرف بدخواهان و دشمنان اسلام بر مردم و کشورمان بسیار زیاد شده و در این برهه حساس وظیفه طلاب و مبلغان دینی سنگین‌تر شده است و باید در این ایامی که در جوار بقاع متبرکه خدمت می کنند به شناسایی خیرین در آن مناطق اقدام کنند و از این افراد برای کمک به معیشت افراد نیازمند استفاده شود.
صادقی یادآور شد: مبلغان باید در اجرای برنامه‌های فرهنگی که در ایام ماه محرم در جوار بقاع متبرکه اجرا می‌شود پیوست‌های فرهنگی این برنامه‌ها را رعایت و به بهترین شکل آنان را نیز اجرا کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: امروز باید در اجرای فعالیت‌های فرهنگی مسائل اقتصادی را نیز در نظر گرفت و برای کمک به اقشار نیازمند با ترغیب خیرین به ایجاد وقف‌های جدید با محوریت کمک به معیشت مردم اقدام کرد.
انتهای پیام

captcha