برگزاری همایش «احلی من‌العسل» با حضور ۲ هزار دانش‌آموز البرزی
کد خبر: 3747087
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

برگزاری همایش «احلی من‌العسل» با حضور ۲ هزار دانش‌آموز البرزی

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف البرز از برگزاری همایش «احلی من‌ العسل» در امامزاده حسن(ع) کرج خبر داد و گفت: در این همایش دو هزار دانش‌آموز البرزی شرکت می‌کنند.

برگزاری همایش «احلی من‌العسل» با حضور 2هزار دانش‌آموز البرزی

حجت الاسلام حسین قبادی در گفت وگو با ایکنا از البرز با اشاره به برگزاری همایش «احلی من العسل» اظهار کرد: تا پیش از این همایش «احلی من العسل» ویژه نوجوانان در سطح مدارس کشور برگزار می‌شد که با هماهنگی‌های صورت گرفته با آموزش و پرورش، دانش‌آموزان برای برگزاری این همایش سراسری در بقاع متبرکه حاضر می‌شوند.
وی افزود: عبارت «احلی من‌العسل» پاسخ حضرت قاسم بن‌الحسن(ع) در شب عاشورا به عموی بزرگوارش، حضرت سیدالشهدا(ع) است که پرسیدند: مرگ در نزد تو چگونه است و این نوجوان ۱۳ ساله در جواب حضرت گفت؛ مرگ در نزد من، شیرین تر از عسل (احلی من‌العسل) است.
این مسئول گفت: وسعت دید نوجوان ۱۳ساله دشت کربلا نشان‌دهنده آگاهی بخشی مکتب اهل‌بیت(ع) و نگرش آنان به مرگ و زندگی است و اینکه اگر مرگ در راه خدا و رسیدن به مقام قرب الی الله باشد، «شیرین تر از عسل» است.
قبادی با اشاره به اینکه امسال این همایش در آستان مقدس امامزاده حسن(ع) برگزارمی‌شود، ابراز کرد: این تجمع روز یکشنبه، ۲۵ شهریور ساعت ۹ صبح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی ـ اجتماعی اوقاف البرز تصریح کرد: در این همایش بیش از دو هزار دانش‌آموز شرکت می‌کنند و به قید قرعه به دانش‌آموزان کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اهدا می‌شود.
انتهای پیام

captcha