واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تعرض به سفارت کشورمان در پاریس
کد خبر: 3747117
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تعرض به سفارت کشورمان در پاریس

گروه سیاسی ــ بهرام قاسمی در واکنش به تعرض عده‌ای معاند وابسته به گروهک‌های تروریستی به سفارت کشورمان در پاریس، گفت: متأسفانه به رغم انتظار طبيعی كه از پليس فرانسه وجود داشت آنان هنگام حضور اين مهاجمین که از وابستگان یک گروهک تروریستی بودند، بموقع در محل حاضر نبودند که موضوع تهاجم این گروه و عدم حضور به‌هنگام پلیس، تحت بررسی و پیگیری است.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امورخارجه، در خصوص تعرض به سفارت کشورمان در پاریس ضمن تایید این خبر اظهار کرد: بعد از ظهر ديروز تعداد اندکی از افراد معاند ضد ایرانی قصد تعرض و آسیب رساندن به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ايران در پاريس را داشتند که البته موفق به این کار نشدند و نتوانستند به داخل ساختمان سفارت وارد شوند و با پرتاب اشیایی به سمت ساختمان سفارت، خساراتی به آن وارد کردند.

قاسمی افزود: متاسفانه به رغم انتظار طبيعی كه از پليس فرانسه وجود داشت آنان هنگام حضور اين مهاجمین که از وابستگان یک گروهک تروریستی بودند، بموقع در محل حاضر نبودند که موضوع تهاجم این گروه و عدم حضور بهنگام پلیس، تحت بررسی و پیگیری است. خاطرنشان می‌کنم پس از پیگیری‌های متعدد و حضور نیروهای ذی‌ربط تعدادی از مهاجمین توسط پلیس دستگیر شدند که خواستار محاکمه و مجازات آنها و اعلام نتیجه از سوی مقامات ذ‌ی‌صلاح هستیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال بار دیگر به وزارت خارجه فرانسه یادآوری کرد که تأمین امنیت اماکن دیپلماتیک به عهده کشور میزبان می‌باشد و لازم است نسبت به حفاظت و صيانت از کلیه اماکن دیپلماتیک ایران در فرانسه، تمهيدات و اقدامات جدی و لازم به عمل آورند.

به گزارش ایکنا، افرادی وابسته به گروهک کومله روز گذشته، جمعه ۲۴ شهریور، به سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس پایتخت فرانسه حمله کردند.

علی‌رغم هشدار اعضای سفارت تهران در پاریس به پلیس فرانسه در ارتباط با احتمال وقوع این حمله، نیروهای پلیس در برابر این سفارت حاضر نشده و مانع حمله مهاجمان به گروه دیپلماتیک نشدند.

انتهای پیام

captcha