اینجا عشق حکم می‌راند
کد خبر: 3747263
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

اینجا عشق حکم می‌راند

گروه معارف - با کارگاه مردمی دوخت لباس حسینی آشنا شدم که بانوان در آن با تمام وجود سوزن می‌زدند و عشق امام حسین(ع) در هوای آن جاری بود.

اینجا عشق حکم می‌راند

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محرم که را می‌رسد هیچ کس بیکار نیست و هر فردی دوست دارد به هر طریقی که می‌تواند عشق خود را به امام ایثار و شهادت نشان دهد.
با کارگاهی آشنا شدم که در آن 50 بانوی بیرجندی به عشق امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان برای کودکان لباس حسینی می‌دوختند.
در این کارگاه بانوان دور یکدیگر نشسته و ذکرگویان در حال دوختن بودند. نکته مهمی که در این کارگاه به چشم می‌خورد، حضور پررنگ جوانان بود، جوانانی که با عشق در مکتب امام حسین(ع) فعالیت می‌کردند.
بانویی با هر سوزنی که به لباس می‌زد، صلواتی می‌فرستاد و بانویی دیگر با ذکر «یا حسین» و «یا زینب» لباس‌ها را بسته بندی می‌کرد.
حال و هوایی کربلایی در این کارگاه جاری بود، هوایی که دوست داشتی در آن نفس بکشی تا در زلال آن به آرامش دست یابی.
قدمی برای تقویت روحیه معنوی
نعیمه اکبرپور، مسئول قسمت بسته بندی لباس در گفت وگو با ایکنا اظهار کرد: به منظور تعظیم شعائر دینی و زنده نگه داشتن یاد عاشورا به ویژه حضرت علی اصغر(ع) به عنوان بزرگترین سند حقانیت و مظلومیت امام حسین(ع) در این راه گام گذاشتم.
وی با بیان اینکه 50 نفر از بانوان در دوخت لباس محرمی برای کودکان در بیرجند همکاری داشتند، افزود: شش سال است که در ایام محرم به این فعالیت مشغول هستم.
مسئول قسمت بسته بندی لباس ادامه داد: انجام فعالیتهای فرهنگی به ویژه تلاش در راستای احیای امور دینی باعث تقویت معنویت و روحیه ایثارگری در انسان می‌شود.
وی تصریح کرد: بسیار خرسندم که خداوند توفیق حضور در این کار خیر را به من داده تا به واسطه آن بتوانم روحیه معنوی خود را تقویت کرده و در زندگی از آن بهره ببرم.

اینجا عشق حکم می‌راند
تولید 6 هزار لباس محرمی
مهدی هنری، مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی نیز در گفت وگو با ایکنا اظهار کرد: پیش از آغاز محرم، مسجد صاحب الزمانی بیرجند به دوخت و بسته بندی لباس کودکان حسینی پرداختند.
وی با بیان اینکه با کمک این افراد، شش هزار بسته لباس تولید و توزیع شد، یادآور شد: هدف از اجرای این کار، خدمت به اهل بیت(ع) است.
مسئول بسیج سازندگی خراسان‌جنوبی بیان کرد: یکی از برنامه های بسیج سازندگی، تشکیل گروه‌های خدمت رسان محله محور است که در پایگاه‌های بسیج تشکیل می‌شود.
هنری یادآور شد: یکی از گروه‌های خدمت رسان محله محور، پایگاه مقاومت بسیج خواهران صابره است که به دوخت لباس پرداخته‌اند.
عاشقانه‌های مسلمانان برای امام خوبی‌ها تمامی ندارد، عاشقانه‌هایی که در تمام زندگی فرد جاری شده و او را در مسیر کربلا قرار می‌دهد.

اینجا عشق حکم می‌راند
انتهای پیام

captcha