مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآنی سما برگزار شد + اسامی برگزیدگان
کد خبر: 3747279
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱

مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات قرآنی سما برگزار شد + اسامی برگزیدگان

گروه مسابقات ــ مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات کشوری قرآنی سما ویژه دانش‌آموزان در شهر مقدس قم برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ مراسم اختتامیه یازدهمین دوره مسابقات کشوری قرآنی سما ویژه دانش‌آموزان در شهر مقدس قم با حضور فضل‌اللهی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قم، منظری توکلی، معاون دانشگاه و سرپرست سازمان سما و سایر مسئولان استانی و دانشگاهی برگزار شد و این مسابقات همراه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
مقدمی راد، معاون دانشگاه و سرپرست مرکز آموزشی و فرهنگی سما قم در این مراسم این جشنواره قرآنی را بدون اغراق یکی از مهمترین جشنواره‌ها در سطح دانش‌آموزی دانست و گفت: دانش‌آموزان عزیز می‌توانند با بهره‌گیری از منویات قرآن کتاب آسمانی، دستورت زندگی خود را دریافت کنند.
معاون دانشگاه و سرپرست مرکز آموزشی و فرهنگی سما قم با معرفی شهر قم به عنوان دارالمؤمنین، این شهر را مهد پرورش فلاسفه، حکما، دانشمندان و مرجعیت بزرگ شیعه دانست.
سپس، حجت‌الاسلام والمسلمین زهراپور، نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قم، ضمن تسلیت فرارسیدن حلول ماه غمناک محرم، دنیا را دنیای مسابقه دانست و گفت: در این میدان مسابقه عده‌ای از سایرین در حال سبقت هستند؛ گاهی در جهت منفی و گاهی در جهت مثبت، مادیون و شهوت‌گرایان در وادی باطل عمرشان را تلف می‌کنند، اما عده‌ای هم به سوی خوبی‌ها و نیکی‌ها سبقت می‌گیرند. شما دانش‌آموزان با حفظ و قرائت قرآن کریم در این میدان مسابقه در حال سبقت به سوی قرب الهی هستید.
نماینده دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قم، با تبریک به دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها که انس با قرآن را از نوجوانی آغاز کردند، گفت: ملاصدرا حکیم بزرگ عالم اسلام می‌گوید بسیار مطالعه کردم و به کتب حکما پرداختم و گمان کردم کسی هستم، ولی همین که بصیرتم باز شد، خود را از علوم واقعی تهی دیدم زیرا در طول عمر به جای نور در سایه بودم، اکنون که به قرآن پرداختم؛ دریافتم که قرآن چه دریای عظیمی است اما چه حیف که جوانی‌ام را از دست داده‌ام و ضعف و پیری بر من مستولی گشته.
وی با تبریک به والدین این دانش‌آموزان که آنان را برای انس به قرآن از کودکی و نوجوانی تشویق و حمایت کرده‌اند، برای یکایک این عزیزان آرزوی موفقیت و پیروزی در تمام مراحل زندگی را کرد.
وی پایان سخنان خود را به سخنان گهربار امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب در مورد جایگاه انس با قرآن اختصاص داد، که فرمود:«اینجانب از روی جد می‌گویم بر عمر بر باد رفته خود تأسف می‌خورم و شما فرزندان برومند اسلام، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها را توصیه می‌کنم به بهره‌مندی از ابعاد مختلف قرآن، مبادا خدای ناخواسته در پایان عمر که ضعف و پیری بر شما هجوم آورد، تأسف بخورید».
سپس، منظری توکلی، معاون دانشگاه و سرپرست سازمان سما ضمن ابراز خرسندی از سعادت حضور در این محفل معنوی و قرآنی از همه برگزارکنندگان این مراسم قدردانی کرد و به دانش‌آموزان شرکت کننده این توفیق بزرگ را تبریک گفت.
توکلی با اشاره به حضور امت پیامبر در کربلا و مصیبت بزرگ خاندان عصمت و طهارت(ع) در این وادی، گفت: هیچ تاریخی به مظلومیت تاریخ اسلام نیست. دشمنان از تکنیک مذهب علیه مذهب برای از بین بردن بزرگان اسلام استفاده کردند. آنچه در انحراف اولیه روی داده است امروز منجر به داعش و گروه‌های منحرف خونخوار شده است.
وی ادامه داد: بنا به توصیه قرآن و بزرگان دین، مادامی که فتنه‌ها به سوی شما هجوم می‌آورد به ریسمان الهی چنگ بزنید که این ریسمان امروز، ولایت فقیه است. خداوند به واسطه کرم الهی به ما رهبری هوشمند و با فکری استراتژیک عنایت کرده است، اگر می‌خواهید عاشورا تکرار نشود، تنها یک راه داریم و آن تبعیت از مقام معظم رهبری است.
منظری توکلی با توصیه دانش‌آموزان به تبعیت از ولایت آنان را به قدردانی از والدین و اساتیدشان نیز رهنمود کرد و در پایان سلام و تبریکات فراوان ولایتی، رئیس هیئت مؤسس و هیئت‌امنا و نیز طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی را خدمت دانش‌آموزان و برگزار کنندگان این مراسم رساندند.
در ادامه از برگزیدگان این مسابقات با اهدای لوح، تندیس و جوایزی تقدیر شد.

اسامی برگزیدگان یازدهمین دوره مسابقات کشوری دانش آموزی قران در سما:

رشته تدبر در آیات متوسطه اول
تینا احمدی رتبه اول ( زنجان)
فاطمه امیرزاده پرور رتبه دوم (خراسان رضوی)
ویدا خانعلی رتبه سوم(گیلان)

رشته تدبر در آیات متوسطه دوم
لیلا اسماعیل زاده رتبه اول (نجف آباد)
حسام الدین کیانی رتبه دوم( لرستان)
فرزام صحبت زاده رتبه سوم( تهران)

رشته ترتیل متوسطه اول خواهران
سپیده غفاری رتبه اول (فارس)
سما حمزه لو رتبه دوم( زنجان)
رضوان پورشفیعی رتبه سوم( کرمان)

رشته ترتیل متوسطه دوم خواهران
فاطمه شبگرد رتبه اول (گلستان)
سعیده جعفری ثالث رتبه دوم( آذربایجان شرقی)
سیده شیما حسینی رتبه سوم( فارس)

رشته حفظ متوسطه اول خواهران
کوثر تشکر رتبه اول (فارس)
فاطمه افشار منش رتبه دوم ( کرمان)
نگار قاسمی رتبه سوم( نجف آباد)

رشته حفظ متوسطه دوم خواهران
رقیه اسدی رتبه اول ( آذربایجان شرقی)
زهرا اسماعیل زاده رتبه دوم(نجف آباد)

 

رشته ترتیل متوسطه اول پسران
مهدی صدیقی رتبه اول (خراسان رضوی)
محسن موسی زاده رتبه دوم (گیلان)
مبین فیضی رتبه سوم (آذربایجان شرقی)
رشته ترتیل متوسطه دوم پسران
علیرضا شهسواری رتبه اول (قزوین)

رشته حفظ متوسطه اول برادران
محمد مهدی جمشیدیان رتبه اول (نجف آباد)
علی فیروزی رتبه دوم (فارس)
رضا تیرگر فاخری رتبه سوم (تهران)

رشته حفظ متوسطه دوم برادران
علی جعفری رتبه اول (خراسان رضوی)

انتهای پیام

 

captcha