عزاداری محرم بهانه‌ای برای عدم رعایت قانون نشود
کد خبر: 3747416
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

عزاداری محرم بهانه‌ای برای عدم رعایت قانون نشود

گروه اجتماعی ــ معاون عملیات فرماندهی انتظامی البرز با اشاره به اینکه عزاداری امام حسین(ع) باید در چارچوب قانون برگزار شود، گفت: عزاداری محرم بهانه‌ای برای عدم رعایت قانون نشود.

عزاداری محرم بهانه‌ای برای عدم رعایت قانون نشود

سرهنگ محمدحسن کشوری در گفت وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: براساس قوانین راهنمایی و رانندگی، نصب هرگونه وسیله، پرده، رنگ آمیزی و نوشتن روی شیشه خودروها که باعث کاهش دید راننده شود، ممنوع است.
وی با اشاره به اینکه پلیس ابراز ارادت قلبی مردم به ائمه اطهار(ع) را درک می کند، گفت: مردم به خصوص جوانان ضمن احترام به قانون، باید از نوشتن روی شیشه‌های خودروها و نصب پارچه نوشته‌هایی که مانع دید راننده شود، پرهیز کنند.
این مسئول تاکید کرد: برخی جوانان این روزها خودروها را آنچنان با نوشته‌ها، پارچه‌های سیاه و پرچم‌ها می‌پوشانند که نه تنها برای خودشان خطرآفرین است، بلکه عابران و سرنشینان دیگر خودروها را نیز در معرض خطر تصادف قرار می دهند.
کشوری در ادامه افزود: همچنین برخی آرایشگاه‌های زنانه و مردانه بدون آگاهی دراین ایام اقدام به تبلیغات خلاف موازین دینی، عرفی و اخلاقی برای جلب مشتری می‌کنند که خلاف موازین مذهبی و دینی است و برخی از اصناف نیز کالاهایی را به بهانه ایام محرم عرضه می‌کنند که با روح اجتماعی این ایام مغایرت دارد لذا در صورت مشاهده با آن‌ها برخورد می‌شود.
معاون عملیات فرماندهی انتظامی البرز در پایان به برخی اصناف مانند چایخانه‌ها، سفره‌خانه‌های سنتی و جگرسراهای اطراف هیات‌های مذهبی توصیه کرد که ساعت فعالیت خود را طوری تنظیم کنند که ایجاد پاتوق برای افراد نشود.
انتهای پیام

captcha