سامانه ارزیابی مهارت‌های تخصصی جامعه المصطفی(ص) راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3747649
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶

سامانه ارزیابی مهارت‌های تخصصی جامعه المصطفی(ص) راه‌اندازی می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه ــ سامانه و نرم‌افزار ارزیابی مهارت‌های تخصصی جامعه المصطفی(ص) تا یک ماه آینده راه‌اندازی می‌شود.

سامانه ارزیابی مهارت‌های تخصصی جامعه المصطفی(ص) راه‌اندازی می‌شودحجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین رفیعی، مدیرکل قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) در گفت‌وگو با ایکنا؛ گفت: سامانه ارزیابی مهارت‌های عمومی تلاوت قرآن مدتی قبل ایجاد و توسط آیت‌الله اعرافی، رئیس جامعة المصطفی(ص) به واحدهای داخل و خارج کشور المصطفی(ص) ابلاغ شده است.

وی افزود: براساس این سامانه، استادان ارزیابی تعیین شده که به ارزیابی مهارت‌های عمومی طلاب در زمینه قرآنی خواهند پرداخت و این سامانه به صورت هوشمند عمل می‌کند.

رفیعی عنوان کرد: این سامانه به خاطر هوشمندبودن، از یکدستی و همسانی در ارزیابی مهارت طلاب در زمینه تلاوت برخوردار است.

مدیر کل قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) ادامه داد: همچنین سامانه و نرم‌افزار ارزیابی مهارت‌های تخصصی تلاوت طلاب نیز که در بخش داوری مورد استفاده قرار می‌گیرد تا یک ماه آینده راه‌اندازی و ابلاغ خواهد شد.

رفیعی همچنین با اشاره به تعداد حافظان و قاریان تربیت شده در جامعة المصطفی(ص) عنوان کرد: سه هزار و 206 نفر حافظ شامل حافظان کل قرآن، 20، 10 و سایر اجزاء قرآن در المصطفی(ص) تربیت شده‌اند، همچنین 221 قاری با تعریفی که ما از قاری داریم در المصطفی(ص) فعالیت دارند.

رفیعی عنوان کرد: کسانی که در آزمون‌های جشنواره قرآنی - حدیثی المصطفی(ص) توسط داوران بین‌المللی ارزیابی و در ترتیل و قرائت تحقیق موفق به کسب امتیاز حداقل 80 شده‌اند در زمره قاری قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

 

captcha