ویژه‌برنامه «آوای محرم» امشب پایان می‌یابد/ تولید محتوا به منظور تأمین خوراک مذهبی شبکه‌های مجازی
کد خبر: 3747855
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

ویژه‌برنامه «آوای محرم» امشب پایان می‌یابد/ تولید محتوا به منظور تأمین خوراک مذهبی شبکه‌های مجازی

گروه هنر ــ ویژه‌برنامه «آوای محرم» که فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های مجازی آن را از ابتدای محرم برگزار و میزبانی کرده است، امشب سه‌شنبه 27 شهریورماه و در شب تاسوعای حسینی به کار خود خاتمه خواهد داد.

بختیار غلامی؛ مسئول اجرایی ویژه‌برنامه «آوای محرم» فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های مجازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا گفت: این ویژه‌برنامه از 20 شهریور و همزمان با آغاز ماه محرم‌الحرام به میزبانی این فرهنگسرا آغاز به کار کرد که شامل آیتم و بخش‌های متنوع و مختلفی بود که هر روز از ساعت 17 با اجرای آنها در خدمت شهروندان تهرانی هستیم.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های اصلی این ویژه‌برنامه در طی این چند اجرا، رادیو«آوای محرم» بوده است که علاوه بر استخراج کلام‌های دینی و جملات قصار ائمه اطهار(ع) و ارائه و ضبط آنها، موسیقی و نواهای آئینی نیز در دستور کار این بخش قرار گرفته و از آنجا که تولید محتوا به منظور پخش در فضای مجازی یکی از رسالت‌های فرهنگسراست لذا در پایان هر برنامه نسبت به بارگذاری بخش‌هایی از برنامه هر روز اقدام می‌کنیم.

غلامی تصریح کرد: البته بخشی از برنامه‌های تولید و ضبط شده در بخش رادیو«آوای محرم» که با مدیریت و نظارت دوستانی از معاونت صدای رسانه ملی صورت می‌گیرد، آماده و انتخاب می‌شود تا بعدها برای پخش از شبکه‌های سراسری رادیو نیز به عنوان برنامه تولیدی مورد استفاده قرار گیرد.  

مسئول اجرایی ویژه‌برنامه فرهنگی و هنری«آوای محرم» در ادامه گفت: برپایی مجالس تعزیه هر شب در قالب این ویژه‌برنامه از دیگر بخش‌های مهمی است که تأکید داریم که به این واسطه شهروندان هر شب در مدت زمان 30 تا 40 دقیقه اجرای یک مجلس تعزیه متناسب با نام هر یک از شخصیت‌های عاشورا که به شکل سنتی در جریان عزاداری هیئات تعیین شده‌اند را به اجرا درمی‌آورند و مثلاً شب هشتم محرم مجلس تعزیه ویژه حضرت علی‌اکبر(ع) است و شب آخر اجرای این برنامه مصادف با شب تاسوعای حسینی، تعزیه مختص حضرت عباس(ع) است.

غلامی تأکید کرد: اجرای نغمات عاشورایی، مداحی، سینه‌زنی و نوحه‌سرایی از جمله دیگر بخش‌های این ویژه‌برنامه است که با اقامه اذان مغرب منتهی به پذیرایی از شهروندان عزاداری می شود که در این محفل شرکت کرده‌اند، هر شب فرد و یا گروهی متولی و بانی انجام این پذیرایی می‌شوند و البته فرهنگسرای رسانه نیز معاونت کرده و در این راستا برخی کمبودها را نیز جبران خواهد کرد.

وی در پایان گفت: امشب و مقارن با شب تاسوعای حسینی و اقامه عزا برای قمر بنی‌هاشم، شب آخر برگزاری این ویژه‌برنامه را پشت سر خواهیم گذاشت و البته فرهنگسرای رسانه قصد دارد در دهه دوم محرم ویژه‌برنامه‌ای را تدارک ببیند که در داخل سالن برگزار شده و قالب آنها بیشتر سوگواره ادبی، رونمایی از کتاب با محوریت محرم و عاشورا خواهد بود و البته برنامه دیگری که بحث و تبادل نظر در مورد عاشورا و تأثیر تاریخ آن بر روند سبک زندگی افراد است.

علاقه‌مندان برای شرکت در این ویژه‌برنامه می‌توانند به ابتدای خیابان پاسداران- خیابان شهید گل نبی- خیابان شهید ناطق نوری- میدان قبا مراجعه نمایند.

انتهای پیام

captcha