ایمان راسخ و بصیرت؛ دو شاخصه جوانان دشت کربلا
کد خبر: 3748070
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲

ایمان راسخ و بصیرت؛ دو شاخصه جوانان دشت کربلا

گروه معارف ــ مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه جمعیت هلال احمر استان یزد گفت: جوانان کربلا خصوصیات بارز زیادی داشتند ولی دو مؤلفه ایمان سالم راسخ و بصیرت دینی بالا از مهم‌ترین خصوصیات آنان بود.

ایمان راسخ و بصیرت؛ دو شاخصه جوانان دشت کربلا

به گزارش ایکنا از یزد، حجت الاسلام سبحانیان، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان یزد 27 شهریورماه با حضور در مراسم عزاداری کارکنان هلال احمر استان با اشاره به نقش جوانان در نهضت امام حسین(ع) و صحرای کربلا اظهار کرد: جوانان کربلا خصوصیات بارز زیادی داشتند ولی دو مولفه ایمان سالم راسخ و بصیرت دینی بالا از مهمترین خصوصیات آنان بود.
حجت الاسلام سبحانیان با اشاره به خصوصیات اخلاقی حضرت علی اکبر(ع) گفت: ما در زیارت عاشورا می‌بینیم که بعد از سلام به امام حسین(ع) بلافاصله سلام بر حضرت علی اکبر(ع) می‌آید که نشان از بزرگی، عظمت و ابعاد عمیق شخصیتی وی دارد که هنوز برای ما شناخته شده نیست.
وی قیام عاشورا را درس ارزش‌های راستین از جمله ایثار، شجاعت، شهامت، جهاد در راه خدا، امر به معروف و نهی از منکر و تقویت مبارزان راه حق در مقابل حاکمان ظالم جامعه دانست و پیروان اهل بیت(ع) را به عنوان حامیان اصلی برقراری امنیت و آرامش با تاسی از درس‌های مکتب کربلا و عاشورا در جامعه اسلامی معرفی کرد.
حجت الاسلام سبحانیان در بخش دیگری از سخنرانی خود به فلسفه قیام و پایداری امام حسین(ع) در برابر ظلم و استبداد اشاره کرد و گفت: ایستادگی ما در برابر استکبار و مقاومت در مقابل دشمنان و ظالمان حاصل همان حرکت عاشورایی امام حسین(ع) است که امروز نیز فریاد آزادی خواهی آن حضرت به گوش ما می رسد.
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه جمعیت هلال احمر استان یزد افزود: جمعیت هلال احمر به عنوان جمع کوچکی از مردم، وظیفه دارد تا با رسیدن ماه محرم، رنگ و بوی عزا به خود بگیرد و چه خدمتی بالاتر از این که بتوان به عنوان خادم الحسین(ع)، نقشی کوچک در عزای سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) داشته باشیم.
وی بیان کرد: ما باید این مجالس را قدر بدانیم و خود را از حضور در این مجالس محروم نسازیم چرا که این مجالس به زندگی و علم ما رنگ خدایی می‌دهند و علم و زندگی ما برکت پیدا می‌کند.

انتهای پیام

captcha