مدیران اجرایی حق ندارند به صاحبان واحدها نیرو تحمیل کنند
کد خبر: 3749310
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

مدیران اجرایی حق ندارند به صاحبان واحدها نیرو تحمیل کنند

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار ایلام با تاکید بر اینکه عدم تحمیل نیرو و فعال کردن بیمه بیکاری دو راهکار مناسب برای تداوم فعالیت واحدهای تولیدی است، گفت: مدیران اجرایی حق ندارند به صاحبان واحدها نیرو تحمیل کنند.

مدیران اجرایی حق ندارند به صاحبان واحدها نیرو تحمیل کنند
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی، استاندار ایلام امروز در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام اظهار کرد: در وضعیت کنونی و شرایط اقتصادی کشور باید تلاش کنیم واحدهای تولیدی بتوانند فعالیت و تولید خود را تداوم دهند و نباید نیروی کار اضافی به واحدهای تولیدی و صنعتی تحمیل کنیم، ممکن است باعث تعطیلی این واحدها شود.
وی افزود: دولت و نظام نباید کارگران را به حال خود راه سازد و در این شرایط فعال کردن بیمه بیکاری یکی از راهکارهای خوب برای حمایت از این قشر زحمت کش خواهد بود، چاره‌ای جز این نداریم و موظف هستیم تلاش کنیم شهروندان سختی بیشتر و مضاعفی را متحمل نشوند.
رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام به برخی از سفارشات و تحمیل نیرو به واحدهای صنعتی اشاره کرد و یادآور شد: هر کدام از مدیران و افراد ذی نفوذ به دنبال تحمیل نیرو به واحدهای تولیدی و صنعتی هستند که این امر باعث عدم کارایی و فشار به این واحدها می شود.
سلیمانی دستکی تاکید کرد: این اقدام می تواند باعث تعطیلی این واحدها و بیکاری تعداد بیشتری از افراد شود، در این خصوص باید ساز و کار مشخص و ضابطه مندی ایجاد شود و واحدهای صنعتی براساس آن اقدام به جذب نیرو و یا تعدیل نیرو کنند، بیمه بیکاری افراد نیز بطور مشخص واریز و در مواقع بیکاری فشاری به کارگران وارد نشود.
استاندار ایلام تصریح کرد: هیچ یک از کارشناسان و کارکنان دستگاههای اجرایی حق ندارند برای جذب نیرو سفارشی به مدیران واحدهای تولیدی داشته باشند و فقط مدیران و مسئولان در چارچوب قانون و وظایف خود می توانند با مدیران کارخانه ها ارتباط داشته و در این خصوص برخورد جدی و قانونی صورت می گیرد.
سلیمانی دشتکی گفت: مدیران و کارشناسان دستگاه های مختلف نماینده مردم استان در دستگاه احرایی هستند و باید تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات استان بکار گیرند.
وی با انتقاد از برخی مدیران دستگاه های اجرایی گفت: مدیران نباید منتظر بخشنامه از مرکز برای اجرایی کردن باشند این نوع مدیریت اشتباه بوده و باید در جهت رفع مشکلات نهایت تلاش خود را به عمل آورند.
در این نشست مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی سولفات پتاسیم ایوان و شرکت پویا نخ ایلام، مورد بررسی و تصمیمات برای رفع آنها اتخاذ شد.
انتهای پیام
captcha