موزه تعزیه در اردبیل راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 3749511
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

موزه تعزیه در اردبیل راه‌اندازی می‌شود

گروه فرهنگی ـ معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: موزه تعزیه در حسینیه مجتهد اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

موزه تعزیه در اردبیل راه‌اندازی می‌شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، کریم لطفی، معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، روز گذشته یکم مهرماه در بازدید از حسینیه مجتهد اردبیل اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های انجام شده موزه تعزیه در حسینیه مجتهد اردبیل راه‌اندازی می‌شود که برای تحقق این مهم عملیات مرمت و احیای این حسینیه در اردبیل در حال اجراست.
وی با اشاره به سابقه تاریخی برگزاری مراسم عزاداری و شبیه‌خوانی در حسینیه مجتهد بیان کرد: با توجه به این مهم هدفگذاری شده تا موزه تعزیه را در این مکان دایر کنیم که با راه‌اندازی این موزه می‌توانیم آئین‌های عزاداری به ویژه تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی اردبیل را به بازدیدکنندگان معرفی کنیم.
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل حسینیه مجتهد را منتسب به میرزا محسن مجتهد دانست و گفت: با توجه به قدمت تاریخی این بنا، حسینیه مجتهد اردبیل به عنوان یکی از قدیمی‌ترین حسینیه‌های احداث شده در کشور به شمار می‌رود.
لطفی با اشاره به انجام نظارت‌های لازم بر عملیات مرمت و احیای آن حسنیه از سوی میراث فرهنگی تصریح کرد: در حال حاضر یکی از نوادگان میرزا محسن مجتهد عملیات مرمت این حسینیه را با اعتبار پرداختی از سوی مالک بنا انجام می‌دهد که بخش‌های مختلفی برای این مجموعه در طبقه اول و دوم در نظر گرفته شده است.
معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: مرمت و احیای بنا‌های تاریخی و باستانی از مهمترین برنامه‌ها در سطح استان بوده تا با این اقدامات بتوانیم تاریخ و فرهنگ منطقه را به نحوی موثر و شایسته معرفی کنیم و در این حوزه طرح‌های مختلفی در مناطق مختلف استان در حال اجراست.
انتهای پیام

captcha