دوره مجازی تربیت کودک در دهاقان برگزار می‌شود
کد خبر: 3749726
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

دوره مجازی تربیت کودک در دهاقان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی-دوره مجازی روانشناسی و رشد و تربیت کودک به منظور فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد در مردم نسبت به کیفیت آموزش‌های نوین در دهاقان برگزار می‌شود.

دوره مجازی تربیت کودک در دهاقان برگزار می‌شود

سیدامیر حجازی در گفت‌و‌گو با ایکنا از اصفهان، از برگزاری دوره مجازی روانشناسی و رشد و تربیت کودک در دهاقان خبر داد و گفت: امروزه آموزش با شیوه‌های نوینی ارائه می‌شود که یکی از آنها آموزش مجازی نام دارد. این نوع از آموزش به دلیل صرفه‌جویی در زمان و مکان به صرفه است و نخستین گام در راستای آموزش مجازی را می‌توان فرهنگ‌سازی و ایجاد اعتماد و باور در مردم نسبت به کیفیت بالای آموزش و مدرک آن عنوان کرد.
وی افزود: همه پدران و مادران در سال‌های اولیه تربیت فرزندان خود با مشکلاتی از قبیل عدم اطمینان یا امکان بروز اشتباه در تربیت آنها مواجه‌اند و خواهان مشاوره برای حل این مشکلات هستند.
مدیر مکتب القرآن دهاقان اظهار کرد: آشنا ساختن فرزند با احکام اسلام و حلال و حرام از جمله وظایف پدر و مادر بر فرزند است، چنانکه پیامبر اکرم(ص) در این باره می‌فرماید:«فرزندانتان را در سن هفت سالگی وادار به نماز کنید و اگر خواستید تنبیه کنید، از سن ده سالگی باشد و از این سن بیشتر بستر خواب آنها را جدا کنید».
حجازی ادامه داد: از جمله موضوعاتی که در امر تعلیم و تربیت فرزند مطرح شده آن است که پدر و مادر، فرزند را بر دوستی علی‌بن ابیطالب(ع) و فرزندان او تربیت کنند، زیرا مایه سعادت دنیوی و اخروی است، چنانکه رسول خدا(ص) خطاب به یکی از انصار فرمود:«فرزندان خود را بر دوستی علی(ع) ادب کنید».
وی اضافه کرد: یکی از توصیه‌های همیشگی در مورد فرزندان و تربیت آنها در خانواده، توجه به رعایت عدالت است، مثل محبت عادلانه، تقسیم ارث عادلانه، حمایت مادی و معنوی عادلانه و رفتار عادلانه با فرزندان؛ چنانکه پیامبر اکرم(ص) در این باره سفارش فراوان داشتند، از جمله نعمان بن بشیر می‌گوید: شنیدم پیامبر(ص) فرمود:«میان فرزندانتان به عدالت رفتار کنید».
بر اساس این گزارش، علاقمندان برای شرکت در این طرح و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به پایگاه اینترنتی www.navayehejaz.ir مراجعه یا با شماره 09139216520 تماس حاصل کنند. از منتخبان این دوره نیز تجلیل به عمل خواهد آمد.
انتهای پیام

captcha