معاون امور بین‌الملل مؤسسه بیت‌الاحزان معرفی شد
کد خبر: 3749870
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

معاون امور بین‌الملل مؤسسه بیت‌الاحزان معرفی شد

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ طی حکمی از سوی مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، یوسف انوری به سمت معاون امور بین‌الملل و مشاور فرهنگی بیت‌الاحزان معرفی شد.

به گزارش ایکنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت‌الاسلام شاهسونی، مدیر مؤسسه طی حکمی یوسف انوری، مسئول بیت‌الاحزان تبریز را به سمت معاون امور بین‌الملل مؤسسه و مشاور فرهنگی مدیر مسئول منصوب کرد.
در این حکم ضمن قدردانی از تلاش‌های قرآنی و فرهنگی یوسف انوری در دو دهه گذشته، آمده است؛ با توجه به استقبال نوجوانان و جوانان از برخی کشورهای خارجی برای حضور در مراکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی بیت‌الاحزان و با عنایت به آرمان مجموعه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) به منظور ترویج آموزه‌های قرآن در جغرافیای جهان اسلام، امیدوارم با حضور جنابعالی در این پست جدید شاهد ساماندهی فعالیت‌های فرامرزی بیت‌الاحزان همراه با پیشرفت و بسط برنامه‌های قرآنی فرهنگی در آن سوی مرزها باشیم.
در کارنامه افتخارات این حافظ و فعال قرآنی قبول مسئولیت سه‌ساله بیت‌الاحزان مرکزی در سال‌های ابتدای شکل‌گیری مؤسسه، تأسیس اولین شعبه برون استانی بیت‌الاحزان در قم در سال 1385 و مدیریت آن تا سال 1390، راه‌اندازی نشریه قرآنی ـ فرهنگی نورالثقلین برای اولین بار، تاسیس بیت‌الاحزان شعبه تبریز در آبان ماه ۹۰، برگزاری طرح ملی رحله ویژه طلاب در چند سال متوالی و راه‌اندازی مرکز شبانه‌روزی حفظ تخصصی امام رضا(ع) همراه با تربیت 40 حافظ کل قرآن دیده می‌شود.
یادآور می‌شود، تاکنون قریب به 85 نفر از اتباع کشورهای خارجی(۲۳ حافظ کل و 62 حافظ اجزاء) در بیت‌الاحزان‌های داخل کشور موفق به حفظ قرآن شده‌اند و هم اکنون بیش از ۲۰۰ نفر در خارج از مرزهای کشور(عراق، آمریکا، هندوستان) تحت آموزش برنامه‌های بیت‌الاحزان هستند.
همچنین طی حکمی از سوی مدیر مسئول بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، حجت‌الاسلام یونس اجاق‌زاده نمرور، حافظ آذربایجانی مرکز شبانه‌روزی امام علی(ع) بیت‌الاحزان (صحرارود/ فسا) به عنوان مسئول جدید بیت‌الاحزان تبریز منصوب شد. مدیریت طرح‌های ملی رحله در ادوار مختلف و فعالیت در بیت‌الاحزان تبریز از سوابق این حافظ و فعال قرآنی است.
انتهای پیام

captcha