آموزش باید گره‌ای از مشکلات جامعه باز کند/ دانش بدون مهارت بی‌فایده است
کد خبر: 3750027
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۶

آموزش باید گره‌ای از مشکلات جامعه باز کند/ دانش بدون مهارت بی‌فایده است

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر کسب دانش همراه با مهارت تاکید کرد و گفت: هدف از تحصیل این است که با تکیه بر آموخته‌های کسب شده بتوان گره‌ای از مشکلات جامعه باز کرد.

آموزش باید گره‌ای از مشکلات جامعه باز کند/ دانش بدون مهارت بی‌فایده است

به گزارش ایکنا از البرز، حجت‌الاسلام‌ محسن قرائتی صبح سه‌شنبه، سوم مهرماه در اجتماع بزرگ بانوان عاشورایی استان البرز که در هیئت انصار کرج برگزار شد، اظهار کرد: در بسیاری از حوزه‌های علمیه آموزش‌هایی به طلبه‌ها ارائه می‌شود که فایده‌ای برای آن‌ها ندارد، علم بدون مهارت و عمل بی‌فایده است و قطعا طلبه‌ها به آموزش مهارت نیاز دارند.
وی با بیان اینکه طلبگی یک مقدمه است، خطاب به طلبه‌های حوزه علمیه، گفت: تبلیغ کنید اما پای خود را از مرز تعیین‌شده بیرون نگذارید، با مردم روان صحبت کنید تا گفته‌هایتان اثرگذار باشد.
این مسئول تاکید کرد: محور کارهایتان باید نماز و قرآن باشد، سخنان خود را مختصر و معروف بیان کنید و ادعایی که پاسخش را نمی‌دانید مطرح نکنید.
قرائتی افزود: سخنان خود را کامل و همراه با تفسیر جامع بیان کنید و بر پایه استدلال وعقل سخن بگویید همان‌طور که محققان در تحقیقات خود بر پایه استدلال سخن می‌گویند.
رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در آموزش‌هایتان قرآن و آموزه‌های آن را در اولویت قرار دهید، طلبه باید هر بخش از قرآن را که گشود بتواند آن را تفسیر کند.
وی در ادامه با انتقاد از روند آموزشی کشور، ابراز کرد: بسیاری از درس‌هایی که خوانده می‌شود فایده‌ای ندارد، آموزش و درس خواندن باید آمار آسیب‌های اجتماعی ازجمله طلاق را کاهش دهد و اگر این‌طور نباشد این کسب علم چه تأثیری دارد؟
این مسئول با اشاره به وجود ده‌ها هزار پایان‌نامه تحصیلی که بدون استفاده باقی مانده‌اند، گفت: جوانان ما فقط تحصیل کرده هستند و هیچ مهارتی ندارند اگر امروز اکثر جوانان ما بیکار هستند به این دلیل است که در دوران تحصیل به کسب مهارت آن‌ها توجهی نشده است.
قرائتی تصریح کرد: هدف از ادامه تحصیل و درس خواندن این است که با تکیه‌ بر آموخته‌های کسب شده بتوان گره‌ای از مشکلات جامعه باز کرد اما متاسفانه بسیاری از درس‌هایی که آموزش داده می‌شود بی‌فایده هستند، انسان باید راه درست و غلط را از متن دین درک کند و دانش‌آموزان و طلاب باید درس‌هایی بخوانند که برایشان مفید باشد.
انتهای پیام

captcha