تبیین نقش بسیج در عرصه فعالیت‌های قرآنی نظام
کد خبر: 3750182
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴
حجت‌الاسلام حمید محمدی بیان کرد:

تبیین نقش بسیج در عرصه فعالیت‌های قرآنی نظام

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در مراسم معارفه رئیس دارالقرآن بسیج با اشاره به اینکه سازمان بسیج یکی از دو دستگاهی است که اگر در عرصه فعالیت‌های قرآنی موفق باشد، کل فعالیت‌های قرآنی نظام موفق خواهد بود، گفت: این سازمان می‌تواند ظرفیت عظیمی در امر مأموریت قرآن به دوش بکشد.

تبیین نقش بسیج در عرصه فعالیت‌های قرآنی نظام

به گزارش خبرنگار ایکنا، مراسم معارفه رئیس دارالقرآن سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز سوم مهرماه با حضور جانشین رئیس سازمان بسیج و در معاونت تعلیم و تربیت این سازمان برگزار شد.
در بخشی از این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در سخنانی گفت: بر اساس تأملاتی که صورت گرفته است، معتقد هستم اگر‌ دو ‌دستگاه کار خود را در امر قرآن درست انجام دهند، نه تنها مشکلی نخواهیم داشت، بلکه قرآن در تمام عرصه‌ها حضور معناداری پیدا خواهد کرد.
وی با اشاره به اینکه یکی از این دو دستگاه بسیج و دیگری آموزش و پرورش است، گفت: بسیج با توجه به مخاطب عام و سازوکار مردمی که دارد، اگر موفق شود فعالیت‌های قرآنی نظام موفق خواهد بود و اگر عملکرد آن موفقیت‌آمیز نباشد، امیدی به موفقیت دیگر بخش‌ها هم نخواهد بود.
محمدی با تأکید بر اینکه سازمان بسیج را یک سازمان فرهنگی و مردمی می‌دانیم تا یک سازمان نظامی، تصریح کرد: درست است که در مواقع لازم این نیرو به عنوان یک نیروی نظامی وارد صحنه می‌شود و حتی در سال 88 بسیار اثرگذار ظاهر شد، اما بسیج در حال حاضر یک سازمان فرهنگی است. این نیرو با توجه به تنوع مخاطبی که در جای جای کشور و در سنین متنوع دارد، ظرفیت عظیمی را می‌تواند در امر مأموریت قرآن به دوش بکشد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته فراز و فرودهایی در عرصه فعالیت‌ها داشته‌ایم، عنوان کرد: با وجود تمام این فعالیت‌ها اما کار منسجم و سازمان یافته عمیقی که مثلث هدایت (قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه) را گسترش دهد، اتفاق نیفتاده است. این در حالی است که شاه بیت مکرر بیانات مقام معظم رهبری در مناسبت‌ها و دیدارهای مختلف اشراف، تسلط و حضور آموزه‌های این مثلث در نیروهای عملیاتی و نظامی است.
وی افزود: بسیج در مسیر حرکت قرآنی خود دو حالت خواهد داشت. یا موفق است که می‌تواند آینده کامیاب نظام را رقم بزند یا ناموفق خواهد بود که در نتیجه آن نیز فعالیت‌های نظام ناموفق خواهد بود. به نظر من ما باید خود را برای یک جهش نظام‌مند و عمیق آماده کنیم.
محمدی در ادامه به طرح «صراط» که توسط بسیج تدوین شده است، اشاره و اظهار کرد: طرحی که در بسیج ماه‌ها مورد بررسی قرار گرفته و با آرامش در حال پایه ریزی است، نشان از این دارد که اراده جدی پشت آن قرار دارد و از جمله طرح‌هایی که یک شبه تهیه شده و به زودی فراموش شده است، نخواهد بود.
وی با بیان اینکه طرح صراط می‌تواند مبحث «تربیت» را به خوبی هدایت کند، گفت: حضور رئیس جدید دارالقرآن بسیج کشور که از فعالان قرآنی کشورمان نیز هست می‌تواند نقطه قوتی برای این طرح باشد.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مطالعات صورت گرفته در این شورا اشاره و اظهار کرد: بر اساس مطالعاتی که صورت گرفته است نظام جمهوری اسلامی دو پایه اساسی دارد که یکی از آنها مردم و دیگری قرآن و عترت است. بسیج نقطه عطف و ارتباط این دو است. ‌بنابراین فعالیت مردمی بسیج در حوزه قرآن و عترت به عنوان عقبه استراتژیک نظام جمهوری اسلامی است.
محمدی در پایان ضمن تقدیر از فعالیت‌های رئیس سابق دارالقرآن بسیج کشور، به نقش پررنگ صدا و سیما در تحقق اهداف طراحی شده پرداخت و گفت: صدا و سیما به لحاظ اطلاع‌رسانی می‌تواند نقش پشتیبانی بسیار پررنگی داشته باشد.

انتهای پیام

captcha