رونمایی از کتاب «علمای مجاهد استان البرز»
کد خبر: 3750323
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

رونمایی از کتاب «علمای مجاهد استان البرز»

گروه فرهنگی ـ کتاب «علمای مجاهد استان البرز» در کرج منتشر و رونمایی شد.

رونمایی از کتاب «علمای مجاهد استان البرز»

حسین عسکری، نویسنده کتاب «علمای مجاهد استان البرز» در گفت وگو با ایکنا از البرز، اظهار کرد: این کتاب در 328 صفحه و با تیراژ یک هزار و 100 نسخه با حمایت کنگره شهدای استان البرز منتشر شده است.
وی با بیان اینکه اردیبهشت امسال با پیشنهاد امام جمعه کرج، نگارش این کتاب در ردیف فعالیت‌های پژوهشی ستاد کنگره شهدای استان البرز قرار گرفت، افزود: ارائه شاخصه‌های ملموس برای رسیدن به الگوی حوزه علمیه انقلابی، تقویت هویت دینی و الگوسازی برای البرزنشینان به ویژه جوانان، پاسداشت مجاهدت‌های علمای مبارز، کمک به پژوهش‌های البرزشناسی با تأکید بر مقوله انقلابی‌گری و عدالت‌خواهی از جمله اهداف اصلی نگارش این کتاب است.
عسکری گفت: «پژوهش اسنادی» روش تحقیق این کتاب است که با بهره‌مندی آگاهانه از منابع کتابخانه‌ای و اینترنتی و بعضاً داده‌های شفاهی به انجام رسیده و پس از بررسی دقیق زندگی‌نامه علمای مجاهد البرزی، 57 زمینه مبارزاتی از سال‌های آغازین قرن ششم هجری قمری تا جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، کدگذاری و استخراج شده است.
این نویسنده تصریح کرد: 74 نفر از علمای مجاهد البرزی در این کتاب معرفی شده‌اند، علمایی که متولد البرز بوده و یا سالیانی در این استان زندگی کردند به طوری که می‌توان آن‌ها را به این استان منتسب دانست.
انتهای پیام

captcha