ارائه الگوی تربیت حماسی و جهادی؛ بهترین راه زمینه‌سازی ظهور
کد خبر: 3750350
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰

ارائه الگوی تربیت حماسی و جهادی؛ بهترین راه زمینه‌سازی ظهور

گروه معارف ـ مسئول روحانیان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، اظهار کرد: بهترین راه برای زمینه‌سازی ظهور و تحقق جامعه مهدوی، ارائه طرح الگوی تربیت حماسی و تربیت جهادی است.

ارائه الگوی تربیت حماسی و تربیت جهادی؛ بهترین راه بسترسازی ظهور

به گزارش ایکنا از مازندران، حجت الاسلام رضایی، مسئول روحانیان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز چهارم مهرماه در همایش یاد یاران ویژه طلاب و روحانیان رزمنده که در سپاه کربلای مازندران برگزار شد، گفت: تبیین راه‌های صیانت از نظام جمهوری اسلامی، تبیین و صیانت از حکومت ظهور را از اهداف این همایش بود.

وی افزود: یادواره شهدا،  بهترین راه تبلیغ ارزش‌ها و نمایش آرمان‌ها و مسیر راه محمدی(ص) است.

رضایی با بیان اینکه، انصار الحسین انصارالمهدی هستند، تصریح کرد: در عصر ظهور شهدا یاران ظهور هستند و باید بزرگداشت این شهدا مستمر باشد.

وی افزود: بهترین راه برای زمینه‌سازی ظهور و تحقق جامعه مهدوی، ارائه طرح الگوی تربیت حماسی و تربیت جهادی است.

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام  محمود ابوترابی مدیر حوزه‌های علمیه مازندران، گفت: امام خمینی(ره) در جهان ظلمانی مردم را به روشنایی دعوت کرد و مقام معظم رهبری نیز این کشور را با تداوم راه و آرمان‌های انقلاب مدیریت کردند.
وی افزود: قرآن کریم ذکر صفات الهی و انبیا، فرهنگ جهاد و شهادت است و تمسک به قرآن و سیره نبوی و علوی می تواند راه سعادتمندی را به انسان‌ها نشان می‌دهد.

مازندران دارای اولین شهید روحانی و مدافع حرم در کشور

در ادامه سردار عبدالله ملکی  مدیر کل حفظ آثاز و نشز ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: بیش از 370 شهید روحانی داریم و حجت الاسلام سلیمانی اولین شهید روحانی کشور از مازندران است که در سال 1359 در منطقه سر پل ذهاب شهید شد.

وی افزود: اولین رزمنده مدافع حرم نیز مازندرانی است و مازندران به این شهدای خود می‌بلد و موجب افتخار و سربلندی این سرزمین علوی است.

ملکی با تاکید بر اینکه روحانیون خاطرات  دفاع مقدس را ثبت کنند، افزود: مدتی است ثبت خاطرات رزمندگان روحانی دفاع مقدس آغاز شده و نیازمند همکاری همه طلاب و روحانیان در تهیه این سند خاطرات جنگ هستیم.

انتهای پیام

captcha