آغاز فعالیت مدارس علمیه تحت اشراف آیت‌الله‌العظمی مکارم
کد خبر: 3750605
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۹

آغاز فعالیت مدارس علمیه تحت اشراف آیت‌الله‌العظمی مکارم

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراکز علمیه تحت اشراف آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی امروز 4 مهرماه با حضور ایشان افتتاح شد.

آغاز فعالیت مدارس علمیه تحت اشراف آیت‌الله العظمی مکارمبه گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حمید ملکی، معاون تهذیب حوزه و رئیس مرکز تخصصی تفسیر در این مراسم که در مدرسه امام موسی کاظم(ع) برگزار شد، گفت: نظام و تشویق افراد برتر از  مسائل مورد تأکید آیت‌الله مکارم شیرازی است و ما هم به جد دنبال تحقق این موضوع هستیم.

وی با بیان اینکه محور برنامه‌ریزی ما در مرکز تفسیر این دو موضوع است، اظهار کرد: مرکز تخصصی تفسیرتنها مرکزی است که در سطح 4 در زمینه تفسیر و علوم قرآن فعالیت می‌کند و آیت‌الله‌العظمی مکارم بر آن اشراف دارند.

ملکی با تاکید بر توسعه فعالیت‌های پژوهشی در این مرکز بیان کرد: کارهای پژوهشی با ایجاد معاونت پژوهش در حال انجام است، اما به زودی به صورت جدی‌تر دنبال خواهد شد.

همچنین حجت‌الاسلام رهنما، مدیر مرکز تخصصی فقه مدرسه امام موسی کاظم(ع) در سخنانی با بیان اینکه در آزمون فقه امسال هزار و 86 نفر ثبت نام کردند، افزود: از این تعداد، برای درس خارج فقه 13 نفر و برای پایه بالای هفتم نیز هشت نفر منتخب شدند.

حجت‌الاسلام توسلی، مدیر سطوح عالی مدرسه امام موسی کاظم(ع) هم از تحصیل هزار نفر در سطوح عالی در این مدرسه خبر داد و اظهار کرد: ارائه زبان دوم با حضور 102 نفر، برگزاری کارگاه و اجرای طرح مربی پژوهشی از جمله کارهای صورت گرفته در این مدرسه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین داعی‌نژاد، مدیر مرکز تخصصی شیعه‌شناسی نیز با تاکید بر توجه بیشتر به رشته شیعه‌شناسی گفت: رشته شیعه‌شناسی باید تبدیل به یکی از موضوعات اصلی در حوزه شود.

وی با بیان اینکه این مرکز در سطح 3 و 4 فعالیت می‌کند، ادامه داد: در حال حاضر 90 طلبه مشغول پایان‌نامه‌نویسی هستند و 51 پایان‌نامه هم نوشته شده است.

انتهای پیام

captcha