روایتگری تاریخ کربلا با نرم‎افزار «عشق و عطش»
کد خبر: 3750800
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۳

روایتگری تاریخ کربلا با نرم‎افزار «عشق و عطش»

گروه فناوری اطلاعات ــ عشق و عطش، نرم‌افزاری است که به صورت گویا، تاریخ کربلا را بر اساس لهوف سید ابن طاووس، روایت می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ نرم‌افزار روایت تاریخ کربلا بر اساس لهوف سید ابن طاووس به نام «عشق و عطش» را مرکز تحقیقات علوم کامپیوتری نور تولید و در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است.

این نرم‌افزار، بر اساس کتاب عشق و عطش اثر امید آرام تولید شده که کتاب خود کوشیده است با استناد به اثر زیبا و شیوای سید ابن طاووس، تاریخ کربلا را به زبانى دیگر روایت کند و این نرم‎ازار آن را به صورت گویا در اختیار مخاطبین قرار داده است.

سه فصل به نام‌های راز راه، مرگ سرخ، رنگ رنج مشتمل بر ۳۲ عنوان در ۳۲ قطعه صوتی با صدای آقاى مهدى مهدى زاده‏ و خانم شعبانى‏ محتوای این نرم‌افزار را تشکیل می‌دهد.

در فصل اول این کتاب گویا دلایل سفر امام به کربلا، حرکت امام از مدینه به مکه، داستان پیک نور و سفر حضرت مسلم به کوفه و وقایع کوفه، هجرت امام از مکه به مقصد عراق و ورود کاروان حضرت امام حسین (ع) به کربلا روایت شده است.

همچنین فصل دوم این نرم‌افزار به روایت شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، فرزندان و یاران با وفاى آن حضرت می‌پردازد. فصل سوم نیز روایت‌گر زمان اسارت حضرت زینب کبری (س)، زنان و کودکان حضرت حسین بن على (ع) رسیدن قافله اسراء به شهر بى وفاى کوفه، سفر اسیران نینوا از کوفه به شام و مجلس یزید، روایت رجعت قافله به مدینه الرسول، داستان رجعت حضرت زینب و بازگشت حضرت سجاد (ع) به شهر مدینه است.
عشق و عطش

از جمله قابلیت‌های نرم‌افزار چندرسانه‌ای عشق و عطش، می‌توان به نمایش تصویر‌های مرتبط با موضوع برنامه، دسترسی به فهرست درختی محتوا، امکان جستجو در محتوای برنامه و امکان استفاده از طریق کامپیوتر و دستگاه پخش صوت اشاره کرد.

به گزارش ایکنا، سید ابن طاووس از مهم‌ترین کسانی است که در عرصه نگارش تاریخ کربلا کوشیده و کتاب پرارجی را به نام «اللهوف فی قتلی الطفوف» نگاشته است که نرم‌افزار عشق و عطش به زبانی دیگر این اثر ارزشمند را به صورت صوتی روایت می‌کند.

انتهای پیام
captcha