مبازه با فساد؛ استراتژیک‌ترین اولویت نظام
کد خبر: 3752176
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴

مبازه با فساد؛ استراتژیک‌ترین اولویت نظام

گروه اجتماعی - سخنگوی سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت مازندران گفت: در حال حاضر استراتژک‌ترین اولویت نظام مبارزه با فساد است.

مبازه با فساد؛ استراتژیک‌ترین اولویت نظام

به گزارش ایکنا از مازندران، محمد اسماعیل امام‌زاده سخنگوی سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت مازندران امروز، دهم مهرماه در نشست خبری گفت: از مهمترین شعارهای انقلاب اسلامی ایران برقراری عدالت و ظلم ستیزی بود و در حال حاضر استراتژک‌ترین اولویت نظام مبارزه با فساد است.
وی افزود: شرط اساسی شکل گیری حکومت توحیدی نفی الهه‌ها است و الله زمانی به اثبات می‌رسد که دیگر الهه‌ها نفی شوند.
سخنگوی سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت مازندران با بیان اینکه بروز فساد سیستمی و فلوچارت شیطانی است، تصریح کرد: زمانی در جامعه عدالت محقق می شود که نیروهای ستیز با عدالت شکسته شوند.
وی با بیان اینکه طاغوت در بطن خود فسادپرور است، افزود: ما در سال 57 بر طاغوت ظاهری پیروز شدیم اما در پس ذهن عده‌‍ای از مردم اندیشه طاغوتی وجود دارد و عده‌ای اندک خواهان احیای آن هستند.
امام‌زاده اظهار کرد: در سال 92 که اخبار مربوط به سوء استفاده کلان مالی در کشور مطرح شد، مقرر شد یک سازمان مردم نهاد باید پایه‌گذاری شود تا دو اصل شفافیت و عدالت در آن مد نظر قرار گیرد و به تدریج بر اساس رهنمودهای رهبری و اندیشه امام(ره)، سازمان مردم نهاد از سال 92 درخواست مجوز شد و در سال 93 وزارت کشور این مجوز را صادر کرد و این سازمان تشکیل شد.
وی ادامه داد: این نهاد مترصد است از افراد پاکدست استفاده کند و کسانی که قائل به ترویج فساد هستند و سعی دارند به سازمان‌های مردم نهاد رسوخ پیدا کنند جلوگیری می‌کند.
این مسئول ادامه داد: از مهمترین مظاهر احیا امر به معروف و نهی از منکر فعالیت ستیزه جویانه با فساد است و فساد گستره اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... را شامل می‌شود.

تجلیل از پاکدستان از برنامه‌های سازمان شفافیت و عدالت
وی با بیان اینکه این سارمان مردم نهاد قصد مچ‌گیری ندارد، ادامه داد: تجلیل از پاکدستان و تلاش در جهت از بین بردن زمینه قانونی فساد از برنامه‌های این نهاد مردمی است.
امام ‌زاده گفت: اگر به فساد برخورد کردیم با تحقیق و بررسی کامل مسئولان همان دستگاه را مطلع کرده و اگر به نتیجه رسید چه خوب در غیر این صورت پرونده را به مسئولان ارجاع می‌دهیم.
وی ادامه داد: تاکنون با فعالیت سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت شاهد بازگشت صدها میلیارد تومان سرمایه به حساب بیت‌المال بودیم و اکنون بعد از دو سال فعالیت غیرعلنی فعالیت این سازمان در مازندران فردا پنجشنبه با حضور احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت در ساری برگزار می‌شود.

غیرسیاسی بودن؛ مولفه حتمی مبارزان فساد در جامعه 
سخنگوی سازمان مردم نهاد دیده بان شفافیت و عدالت مازندران گفت: در کشور بزرگترین فساد اقتصادی رخ می‌دهد اما در عمل با آن مبارزه نمی‌شود بدون شک برای مبارزه با فساد باید غیر سیاسی بود و همه دلسوزان نظام باید دست به دست هم دهند.
وی با بیان اینکه عدالت گل زیبایی است که در لجنزار رشد نمی‌کند، افزود: شاید هر یک از افراد عضو سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت متعلق به طیفی باشند اما همه آن‌ها در زیر لوای این سازمان مردم نهاد غیر انتتفاعی و غیر سیاسی عمل می‌کنند.
وی با بیان اینکه کشور با حاکم کفر اداره می‌شود اما با رسوخ فساد دوام نمی‌آورد، افزود: عدالت زمانی محقق می‌شود که زمینه‌های ظلم از جامعه رخت بربندد.

captcha