توقف در روند فعالیت‌های تولیدی و صنعتی قابل بخشش نیست
کد خبر: 3752248
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۵
تبادار:

توقف در روند فعالیت‌های تولیدی و صنعتی قابل بخشش نیست

گروه سیاست و اقتصاد ـ استاندار فارس با تأكید بر اینكه توقف در روند فعالیت‌های تولیدی و صنعتی قابل بخشش نیست، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی باید در جهت فراهم کردن شرایط و رفع موانع بکوشند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، اسماعیل تبادار، استاندار فارس در جمع صنعت‌گران و معدن‌كاران این استان گفت: در شرایطی که همه بر لزوم فعالیت هرچه بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی تاکید داریم، اگر مجموعه‌ای به گونه‌ای عمل کند که در روند این فعالیت‌ها توقف ایجاد شود به هیچ وجه قابل بخشش نیست لذا همه دستگاه‌های اجرایی باید در جهت فراهم کردن شرایط و رفع موانع بکوشند.
وی با بیان اینکه باور دارم که اساس و ارکان فعالیت‌ها بر بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف است، افزود: وقتی به کشورهای پیشرفته و صاحب سرمایه‌های بزرگ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آن‌ها در امور اقتصادی دارای یک بخش خصوصی فعال و توانمند هستند.
تبادار تأکید کرد: قطعا در کشور ما نیز اگر بخش خصوصی احساس کند مانع و مشکلی سد راه فعالیت او وجود ندارد نه تنها به پرداخت مالیات و حق بیمه ایراد وارد نمی‌کند بلکه در پرداخت آن پیشقدم هم می‌شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس بیانکرد: در حقیقت فعالان اقتصادی برای نظم، انضباط و امنیت کاری خودشان، در پرداخت مالیات پیشگام هستند.
تبادار افزود: البته هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی، کم و بیش کاستی‌هایی وجود دارد که روند حرکت بخش فعال اقتصادی را کُند کرده اما اطمینان داریم که صنعتگران و معدنکاران ما دستمایه بزرگ اجتماعی در عرصه کارآفرینی، اشتغال، تولید و در مجموع رونق اقتصادی هستند.
وی بر لزوم حمایت بیشتر بانک‌ها از صنایع بزرگ تاکید کرد و گفت: البته این به معنای بی توجهی به مجموعه‌های کوچک نیست اما آن مجموعه‌هایی که افراد بسیار بیشتری را به اشتغال درآورده‌اند باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند.
استاندار فارس با اشاره به عدم سازگاری و همخوانی منابع به مصارف استان اظهار کرد: نظام بانکی باید جست‌وجو کند و افرادی که توانمندی انجام کار و فعالیت اقتصادی دارند، شناسایی و از آن‌ها حمایت کند.
تبادار گفت: در شرایطی که همه بر لزوم فعالیت هرچه بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی تأکید داریم، اگر مجموعه‌ای به گونه‌ای عمل کند که در روند این فعالیت‌ها توقف ایجاد شود به هیچ وجه قابل بخشش نیست لذا همه دستگاه‌های اجرایی باید در جهت فراهم کردن شرایط و رفع موانع بکوشند.
استاندار فارس همچنین تأكید كرد: امروز زمان تردید نیست و از فعالان اقتصادی و صنعتگران انتظار داریم که به رغم مشکلات تلاش خود را بیشتر کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، برخی رفتارها را در دامن زدن به نگرانی‌های اقتصادی حاکم بر فضای کشور تاثیرگذار دانست و گفت: در دنیا وقتی بحرانی پیش می‌آید مردم صبر پیشه كرده و خرید خود را محدود می‌کنند اما در کشور ما برخی به این مسئله دامن می‌زنند و به یک باره به اندازه نیاز چندین ماه خود خرید انجام می‌دهند.
تبادار با اشاره به شایعاتی که در مقطعی در خصوص کمبود بنزین مطرح شد، افزود: نیاز بنزین کلانشهر شیراز در هر شبانه‌روز 2 میلیون و 200 هزار لیتر است که در آن مقطع در کمتر از 24 ساعت ما حدود پنج میلیون و 700 هزار لیتر بنزین در اختیار جایگاه‌های سوخت در شیراز قرار دادیم اما مردم همچنان به پمپ‌های بنزین مراجعه می‌کردند و وقتی متوجه شدند که از کمبود خبری نیست وضعیت عادی شد.
وی ادامه داد: این‌گونه رفتارها سبب می‌شود که مسئولان مجبور شوند فرصت و انرژی زیادی را صرف کنند تا بتوانند پاسخگوی نیازی باشند که به خاطر یک شایعه نادرست و کذب در جامعه ایجاد شده است.
انتهای پیام

captcha