صحیفه سجادیه؛ کتاب تقوا و انس با خدا
کد خبر: 3752948
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴

صحیفه سجادیه؛ کتاب تقوا و انس با خدا

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه بوشهر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: صحیفه سجادیه، کتاب تقوا، انس با خدا، آموزش آموزه‌های رفتاری انسان به سبک اسلامی و ولایتمداری در عرصه‌های مختلف زندگی است.

 به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خطبه‌های نماز جمعه بوشهر در آدینه سیزدهم مهرماه به همت کانون فرهنگی و هنری امام هادی(ع) منطقه 1 در مصلای مرکز استان برگزار شد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر بوشهر اظهار کرد: صحیفه سجادیه کتاب تقوا، انس با خدا، آموزش آموزه‌های رفتاری انسان به سبک اسلامی و ولایتمداری در عرصه‌های مختلف زندگی است.

حضرت سیدالساجدین(ع)؛ خورشید پرفروغ و بی‌غروب قیام عاشورای حسینی

نویسنده کتاب صحیفه سجادیه با اشاره به اینکه چهارم پیشوای شیعیان فرمود «پیامبر اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) مفتاح خیر و برکت است»، گفت: حضرت سید‌الساجدین، امام زین‌العابدین(ع) خورشید پرفروغ و بی‌غروب پیام کربلا و قیام عاشورای حسینی بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام جمعه بوشهر مدیریت زبان و توان احسان و نیکوکاری را از سبک‌های زندگی اسلامی عنوان کرد و افزود: استفاده از آموزه‌ سبک‌های زندگی ائمه اطهار(ع) انسان را از بسیاری مشکلات رها می‌کند که مدیریت زبان و توان احسان و نیکوکاری از آموزه‌های اهل بیت(ع) است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

هوشیاری همگانی در برابر دسیسه‌های دشمن

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با  استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی که آینده انقلاب از آن جوانان است، تصریح کرد: جوانان تحصیل کرده، انقلابی، مؤمن، متدین و همیشه در صحنه، آینده انقلاب اسلامی را رقم می‌زنند و همگان هوشیار باشیم که دشمن بر روی جوانان انواع دسیسه‌ها طراحی و عملیاتی کرده است و هر چند دشمن بر روی جوانان انواع توطئه‌‌ها و دسیسه‌ها برنامه‌ریزی کرده ولی بسیاری از جوانان با تمام وجود از حریم انقلاب، اسلام، ایران  و ولایت دفاع می‌کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر با بیان اینکه سرانجام توطئه‌های آمریکا علیه نظام اسلامی ایران منجر به شکست دشمن می‌شود، خاطرنشان کرد: آمریکا با سیاست دوگانه هرچند می‌خواهد علیه کشور دسیسه در ابعاد تهاجم سخت و نرم کند، ولی سرانجام آن شکست دشمن است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بیان کرد: به خیال خام آمریکا و هم‌پیمانانش که شکست ایران قطعی است و این موضوع 4 دهه دائم تکرار می‌شود و این خیال خامی است که آمریکا در سر می‌پروراند.

عناصر اقتدار ایران؛ گسترش فرهنگ انقلابی و پیشرفت دفاعی

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه آمریکا در پی شکست عناصر اقتدارآفرین ایران اسلامی است، تصریح کرد: ثبات اجتماعی، امنیت و وحدت ملی، پایداری بر مبنای انقلاب اسلامی، حرکت روبه رشد علمی، گسترش فرهنگ انقلابی، پیشرفت دفاعی و موشکی از مؤلفه‌ها و عناصر اقتدار ایران اسلامی است که آمریکا و جهان استکبار در پی شکست دادن این عناصر است.

امام جمعه بوشهر، به رزمایش عظیم اقتدار عاشورایی بسیج سپاهیان محمد رسول‌الله(ص) 2 پرداخت و با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری این رزمایش عظیم گفت: این رزمایش نشان از توجه بسیجیان به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی، دفاع از حریم انقلاب، آمادگی خدمت‌رسانی و توسعه و پیشرفت است.

تجلیل از خانواده حماسه‌آفرینان مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس

خطیب نماز جمعه بوشهر با گرامیداشت سالروز حماسه‌آفرینان مبارزه مستقیم در خلیج فارس با آمریکا در 16 مهر سال 1366 تصریح کرد: از حماسه‌آفرینان مبارزه مستقیم با آمریکا در خلیج فارس و شهادت رزمندگان این عرصه شهیدان نادر مهدوی، بیژن گرد، توسلی، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمدی‌ها، مبارکی و بازماندگان این نبرد و خانواده آنان تجلیل و قدردانی می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با گرامیداشت هفته نیروی انتظامی این نیرو را از بزرگترین ارکان توسعه و پیشرفت جامعه اسلامی دانست و تأکید کرد: آسایش، امنیت و بسترسازی برای پیشرفت و توسعه با تلاش همه جانبه نیروی انتظامی انجام می‌شود که در سال‌های اخیر ارتقای سطح امنیت در ایران و استان بوشهر نشان از کارآمدی نیروی انتظامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از فرمانده  ناجا و رئیس پلیس، فرمانده دریابانی و کارکنان این نیروها در استان بوشهر به اوضاع و شرایط اقتصادی در ایران پرداخت و افزود: گرانی، کمبود و تورم در برخی از مایحتاج مردم سبب شده که مردم گلایه داشته باشند که باید مسئولان ذی‌ربط در این عرصه تدابیر ویژه‌ای ارائه کنند.

تدبیر مسئولان جهت حذف قیمت‌های کاذب کالا در بازار

امام جمعه بوشهر با تأکید بر ارائه تدابیر جدی در تولید انبوه و تأمین معیشت مناسب مردم گفت: مسئولان باید نظارت بر تولید و فروش داشته باشند و نباید با قیمت‌های کاذب فضای زندگی برای مردم سخت شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر بر نظارت کارآمد بر تولید و فروش کالا در بازار تأکید و خاطرنشان کرد: متأسفانه در بازار، تولید و توزیع اجناس عدم تدبیر و ناکارآمدی برخی مسئولان مشاهده می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان اینکه مردم در همه عرصه‌ها پای انقلاب ایستاده‌اند، افزود: با این همه ظرفیت اقتصادی باید مردم در عرصه اقتصاد آرامش  و  زندگی راحتی داشته باشند.

عامل 80 درصدی فشار اقتصادی؛ منبعث از مدیریت داخلی کشور

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر بیان کرد: بر اساس آمار و بررسی نخبگان اقتصادی کشور، تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی آمریکا بین 10 تا 20 درصد ممکن است بر اقتصاد کشور اثرگذار باشد، در حالیکه 80 درصد این شرایط اقتصادی در رابطه با مدیریت داخلی است.

اتحاد مسئولان و مردم برای خروج از بحران

امام جمعه بوشهر در پایان بر تلاش جهادی برای حل مشکلات مردم تأکید کرد و گفت: مسئولان به فکر اقتصاد جامعه باشند و این شرایط نباید بر زندگی مردم اثر بگذارد که با تلاش جهادی و اتحاد مسئولان و مردم محقق می‌شود تا از بحران خارج شویم.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha