آموزش ۱۰۷ قرآن‌آموز در مهدقرآن «موسی بن جعفر (ع)» تبریز
کد خبر: 3753375
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۲

آموزش ۱۰۷ قرآن‌آموز در مهدقرآن «موسی بن جعفر (ع)» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر مهدقرآن امام موسی بن‌جعفر(ع) تبریز، با بیان اینکه ۱۰۷ قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می‌شوند.

آموزش 107 قرآن آموز در مهدقرآن «موسی بن جعفر(ع)» تبریز

مریم برادران، مدیر مهدقرآن امام موسی بن جعفر(ع) تبریز در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه 107 قرآن‌آموز در کلاس‌های آموزشی این مهدقرآن حاضر می‌شوند، گفت: روخوانی و حفظ از گرایش‌های آموزشی قلمداد می شوند.
وی از ضرورت آمورش قرآن در دوره پيش از دبستان گفت و افزود: آموزش قرآن در دوره پيش از دبستان ضروری و امکان پذير است، آموزش اوليه قرآن را از سنخ زبان آموزی بوده و با استناد به تجربه‌های عملي کودک در زمينه کسب مهارت‌های زباني و تجربه های آموزش قرآن پيش از آموزش رسمی در تاريخ گذشته کشورمان و تجربه برخی از نهادهاي مردمی در دهه های اخير امکان آموزش قرآن در کودکی را مورد تاکيد قرار دارد.
وی به پایههای سنی قرآن آموزان این مهدقرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایه‌های سنّی نونهال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
برادران ضمن بازگو نمودن عجین شدن قرآن با جان حافظ قرآن ادامه داد: حافظ قرآن در سایه تلاوت قرآن در دنیا، قرآن با جان او عجین می‌شود و چنین حافظی وقتی وارد بهشت شد به او می گویند: بخوان و بالا برو و او لب می گشاید و آیات قرآن از دهان مبارک او سرازیر می شود.
مدیر مهدقرآن امام موسی بن جعفر(ع) تبریز یادآور شد: مداومت در قرائت و حفظ قرآن عامل بسياری از توفيقات و بركات الهی است و كسی كه انس به قرائت، حفظ و تدبّر در مفاهيم و معانی قرآنی داشته باشد ترک آن برايش بسيار مشكل می‌نمايد. با قرآن کریم زندگي زيبا می‎شود و جان می‎گيرد و آرامش واقعي به منصه ظهور می‎رسد.
وی با اشاره به فرموده مولا علی(ع) افزود: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: فرزند را بر پدر حقی است و پدر را بر فرزند حقی، حق پدر بر فرزند آن است که فرزند در هر چیز جز نافرمانی خدای سبحان او را فرمان برد و حق فرزند بر پدر آن است که او را نام نیکو نهد و نیکو تربیت کند و قرآنش تعلیم دهد.
برادران تاکید کرد: در تربیت خردسالان باید بر اساس تلقین و عادت دادن حرکت کنیم چون کودک برای تلقینات مفید و عادتهای مثبت نقش پذیر و مستعد است.

انتهای پیام

captcha