مریم برادران، مدیر مهدقرآن امام موسی بن جعفر(ع) تبریز در گفتوگو با ایکنا از آذربایجانشرقی، با بیان اینکه 107 قرآنآموز در کلاسهای آموزشی این مهدقرآن حاضر میشوند، گفت: روخوانی و حفظ از گرایشهای آموزشی قلمداد می شوند.
وی از ضرورت آمورش قرآن در دوره پيش از دبستان گفت و افزود: آموزش قرآن در دوره پيش از دبستان ضروری و امکان پذير است، آموزش اوليه قرآن را از سنخ زبان آموزی بوده و با استناد به تجربههای عملي کودک در زمينه کسب مهارتهای زباني و تجربه های آموزش قرآن پيش از آموزش رسمی در تاريخ گذشته کشورمان و تجربه برخی از نهادهاي مردمی در دهه های اخير امکان آموزش قرآن در کودکی را مورد تاکيد قرار دارد.
وی به پایههای سنی قرآن آموزان این مهدقرآن اشاره کرد و گفت: قرآن آموزان در پایههای سنّی نونهال در کلاس های آموزشی حاضر می شوند.
برادران ضمن بازگو نمودن عجین شدن قرآن با جان حافظ قرآن ادامه داد: حافظ قرآن در سایه تلاوت قرآن در دنیا، قرآن با جان او عجین میشود و چنین حافظی وقتی وارد بهشت شد به او می گویند: بخوان و بالا برو و او لب می گشاید و آیات قرآن از دهان مبارک او سرازیر می شود.
مدیر مهدقرآن امام موسی بن جعفر(ع) تبریز یادآور شد: مداومت در قرائت و حفظ قرآن عامل بسياری از توفيقات و بركات الهی است و كسی كه انس به قرائت، حفظ و تدبّر در مفاهيم و معانی قرآنی داشته باشد ترک آن برايش بسيار مشكل مینمايد. با قرآن کریم زندگي زيبا میشود و جان میگيرد و آرامش واقعي به منصه ظهور میرسد.
وی با اشاره به فرموده مولا علی(ع) افزود: امیرالمومنین علی(ع) می فرمایند: فرزند را بر پدر حقی است و پدر را بر فرزند حقی، حق پدر بر فرزند آن است که فرزند در هر چیز جز نافرمانی خدای سبحان او را فرمان برد و حق فرزند بر پدر آن است که او را نام نیکو نهد و نیکو تربیت کند و قرآنش تعلیم دهد.
برادران تاکید کرد: در تربیت خردسالان باید بر اساس تلقین و عادت دادن حرکت کنیم چون کودک برای تلقینات مفید و عادتهای مثبت نقش پذیر و مستعد است.
انتهای پیام