قرائت متن نامه دفتر مقام معظم رهبری به رئیس مجلس درباره لوایح چهارگانه
کد خبر: 3753455
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

قرائت متن نامه دفتر مقام معظم رهبری به رئیس مجلس درباره لوایح چهارگانه

گروه سیاسی ــ علی لاریجانی متن نامه دفتر مقام معظم رهبری را درباره نظر معظم‌له نسبت به بررسی لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها در جلسه امروز مجلس در پاسخ به اخطار نقوی حسینی قرائت کرد.

به گزارش ایکنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، صبح امروز، یکشنبه 15 مهرماه، در پاسخ به اخطار سیدحسین نقوی حسینی درباره نظر رهبر معظم انقلاب نسبت به بررسی لوایح چهارگانه، تصریح کرد: بعد از جلسه نمایندگان و بیانات رهبر معظم انقلاب، تلقی این بود که ایشان مخالف لوایح هستند و ما هم به همین دلیل دو ماه مسکوت گذاشتیم، ولی با توجه به درخواست دستگاه‌های مختلف از دفتر رهبری و مجلس، لازم بود سؤال کنیم که نامه‌ای از دفتر ایشان به دست ما رسید.

وی با قرائت متن نامه دفتر مقام معظم رهبری خطاب به رئیس مجلس، اظهار کرد: در این نامه عنوان شده است: «در پی استفسار تلفنی جنابعالی نسبت به مخالفت و عدم مخالفت مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) با بررسی لوایح چهارگانه وکنوانسیون‌ها در مجلس شورای اسلامی به دنبال فرمایشات معظم‌له در دیدار نمایندگان، مقام معظم رهبری فرمودند: آنچه که من در دیدار با نمایندگان راجع به لوایح چهارگانه و کنوانسیون‌ها گفته‌ام مربوط به اصل کنوانسیون‌ها بود و نه کنوانسیون خاص. لذا با بررسی این لوایح در مجلس مخالفتی ندارم تا مسیر قانونی خود را طی کند. تدبیر فوق قبلاً در زمان استفسار به طور شفاهی به جنابعالی ابلاغ شده بود.»

رئیس مجلس با بیان اینکه ما مسیر حق را دنبال کردیم، تصریح کرد: نظر ایشان بررسی عالمانه مسئله در مجلس است. از طرفی برحسب تقاضای یکی از فراکسیون‌ها جلسه‌ای را ترتیب دادیم که از هر فراکسیون سه نفر به همراه آقایان ظریف، عراقچی و مدیرکل وزارت خارجه، آقای علوی از وزارت اطلاعات، رئیس بانک مرکزی و مدیرکل آن، سرپرست وزارت اقتصاد، اطلاعات سپاه و مدیرکل مربوطه حضور داشتند و بحث زیادی شد و بنده نیز در این جلسه بیشتر پرسشگر بودم.

لاریجانی با اشاره به سلسله جلسات بعدی خود با نمایندگان یکی از فراکسیون‌ها و نیز جلسه کمیسیون امنیت ملی در صحن علنی برای بررسی مسئله، یادآور شد: ممکن است بیرون از مجلس عده‌ای حرف‌هایی بزنند، ولی ما چیز پنهانی نداریم و آنچه را فکر می‌کنیم صلاح است تصویب می‌کنیم. در بیرون گاهی فحاشی می‌کنند و تهمت می‌زنند و فکر می‌کنند تخریب بنده فایده دارد و به جای بررسی محتوایی مسئله، دنبال تخریب هستند که وجه سیاسی دارد، اما اینکه به مقام رهبری متصل می‌کنند، ظلم به مقام عظمای ولایت است و نمایندگان بین خود و خدای خودشان بهترین تصمیم را بگیرند.

captcha