انهدام باند جعل اسناد و دستگیری ۱۴ نفر از اعضای باند قاچاق انسان
کد خبر: 3754692
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲

انهدام باند جعل اسناد و دستگیری ۱۴ نفر از اعضای باند قاچاق انسان

گروه اجتماعی - فرمانده انتظامی استان از انهدام باند جعل اسناد و مدارک هویتی و دستگیری ۱۴ نفر از اعضاء باند قاچاق انسان در استان خبر داد.

انهدام باند جعل اسناد و مدارک هویتی و دستگیری 14 نفر از اعضاء باند قاچاق انسان

به گزارش ایکنا از هرمزگان، سردار عزیزاله ملکی امروز چهارشنبه، ۱۸ مهرماه در جمع خبرنگاران، گفت: در پی دریافت اخباری مبنی بر اینکه افرادی با همکاری تعدادی از کارکنان ادارات دولتی یکی از شهرستان‌های استان در امر جعل اسناد و مدارک هویتی فعالیت دارند، مراتب به‌صورت ویژه در دستور کار اداره مهاجرت و گذرنامه پلیس امنیت عمومی استان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی دریافتند این افراد در ابعاد گسترده و به‌صورت شبکه‌ای و سازمان‌یافته پس از رصد افراد متوفی فاقد ثبت‌اسناد فوتی، با تبانی خانواده‌های متوفی و همدستی ادارات دخیل، نسبت به تهیه اسناد سجلی هویتی با سیر مراحل اداری واقعی با الصاق عکس اتباع خارجی و ایرانی در خصوص جعل اسناد اقدام می‌کردند.

سردار ملکی تصریح کرد: این کلاه‌برداران ضمن شناسایی اتباع خارجی و یا افراد ایرانی بی‌هویت که قصد خروج از کشور و یا اقامت در داخل کشور داشتند نسبت به سندسازی بر اساس سن-جنس و چهره افراد با اخذ مبالغ زیادی بعضاً تا 600 میلیون ریال اقدام می‌کردند.

این مقام انتظامی اظهار کرد: با کار اطلاعاتی و تعقیب و مراقبت شبانه‌روزی محل‌های حضور، تردد و سکونت اعضای باند، نحوه فعالیت آن‌ها و چگونگی ارتباط اعضای باند با همدیگر و با مشتریان، شناسایی و پس از جمع‌آوری ادله و مستندات اولیه جرم، سه نفر از اعضای باند در مسیر شیراز به بندرعباس طی یک عملیات هماهنگ شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام.

captcha