اجرای ۲۴ عنوان برنامه توسط کمیته فرهنگی ـ آموزشی اربعین در ایلام
کد خبر: 3754764
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸

اجرای ۲۴ عنوان برنامه توسط کمیته فرهنگی ـ آموزشی اربعین در ایلام

گروه اجتماعی ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی و رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان ایلام از اجرای ۲۴ عنوان برنامه توسط کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در این استان خبر داد.

اجرای 24 عنوان برنامه توسط کمیته فرهنگی آموزشی اربعین در ایلام
به گزارش ایکنا از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل تبلیغات اسلامی ایلام، حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد فتاحی، مدیر‌کل تبلیغات اسلامی و رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان ایلام از اجرای 24 فعالیت فرهنگی توسط کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان خبر داد.
وی افزود: با توجه به مسئولیت سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام به ‌عنوان مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان، جدول برنامه‌های پیشنهادی این کمیته با 24 عنوان فعالیت تدوین و آماده اجرایی کردن در ایام اربعین می باشد.
فتاحی با اشاره به برخی از برنامه‌های پیشنهادی کمیته فرهنگی ستاد اربعین ایلام از جمله تشكيل كميته‌هاي فرهنگي در شهرستان‌های تابعه، اضافه کرد: تشكيل كارگروه‌هاي اجرايي مختلف تبليغات و اطلاع رساني، طرح نیابت زائرین از شهدا، نصب و راه‌اندازی چندین سیستم صوتی بزرگ در مهران، برگزاری محافل و خیمه‌های قرآنی، توليد محتوا، اعزام مبلغ و مبلغه عمومي، توزيع اقلام فرهنگي و راه‌اندازي غرفه‌هاي راهنمايي و پاسخگويي به سوالات شرعي و شبهات ديني از جمله این برنامه‌هاست.
رییس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین حسینی استان ایلام ادامه داد: تبليغات محيطي، (نصب بنر- ديوارنويسي و ...) ساماندهي و فعال سازي اماكن مذهبي، مساجد و حسينيه‌ها و مواكب و اقامه نماز جماعت سه وعده، برگزاري مراسمات، توزيع اقلام فرهنگي، ساماندهي مداحان و حضور در مراسمات، ايجاد ايستگاه‌هاي صلواتي توسط هيئات مذهبي، توليد محتوا در تبليغات، انتشار ويژه نامه اربعين، آماده سازي نمازخانه‌هاي بين راهي، اجراي تعزيه بخش دیگری از برنامه‌های این کمیته هستند.
وی با اشاره به سایر برنامه‌های در نظر گرفته شده این کمیته ادامه داد: برگزاري همايش اربعين با حضور هيئات مذهبي، تهیه و بروزرسانی اپلیکیشن اربعین در مرز مهران و ارائه آن با وای فای رایگان، حمایت از تولید و توزیع بسته‌های فرهنگی (کتاب –پیشانی بند و ...) افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته بتوانیم وظایف محوله به این کمیته را بنحو احسن انجام دهیم و این امر تنها با تلاش و همکاری و جدیت تمامی ظرفیت‌های فرهنگی دست‌اندرکاران این مراسم محقق خواهد شد.
فتاحی تصریح کرد: واقعیت این است که آن چیزی که می‌تواند کربلا را در ذهن و روح جامعه بشری و مخصوصا جامعه دینی و به ویژه جامعه شیعی زنده نگه دارد احیای شعائری است که وجود دارد و حرکت عظیم میلیونی اربعین که در این سال‌ها اتفاق افتاده تاثیر زیادی بر این احیا خواهد داشت.
گفتنی است، مرز مهران بیشترین تردد زائرین اربعین حسینی را دارا بوده و پیش‌بینی می شود نسبت به سنوات گذشته حضور زائرین اربعین حسینی در این مرز روند رو به رشدی خواهد داشت.
انتهای پیام
captcha