عده‌ای افکار دشمن را در قالب بن بست ترویج می‌کنند
کد خبر: 3755113
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰

عده‌ای افکار دشمن را در قالب بن بست ترویج می‌کنند

گروه سیاسی- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، گفت: عده ای به تصور اینکه تنها راه حل مشکلات کشور رابطه با آمریکا است؛ افکار دشمن را در قالب بن بست نمایی و بحران نمایی ترویج می‌کنند.

 عده‌ای افکار دشمن را در قالب بن بست ترویج می‌کنند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد علی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه تبریز گفت: عده ای به تصور اینکه تنها راه حل مشکلات کشور رابطه با آمریکا است؛ افکار دشمن را در قالب بن بست نمایی و بحران نمایی ترویج می‌کنند!

وی اظهار کرد: در هفته گذشته و پس از بحث‌ها و حواشی زیادی که اتفاق افتاد و نظرات مخالف و موافقی که از رسانه‌ها و تریبون‌های مختلف عنوان شد، لایحه CFT و FATF به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیده و به شورای نگهبان الحاق شد، این کنوانسیون‌ها در خصوص مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم در سطح جهان طراحی شده است و کشورها به طور مختلف به آن پیوسته‌اند، باتوجه به فرمایشات رهبری در چنین مواردی باید بسیار هوشیار عمل کرد.

حجت الاسلام آل هاشم، تصریح کرد: اکنون که این لوایح در مجلس تصویب شده و به تصویب شورای نگهبان نرسیده است، باید گفت که نظام جمهوری اسلامی ایران بن بست ندارد و هیچ مسئله‌ای در آن لاینحل نمی‌ماند، چرا که شورای نگهبان همواره از جمهوریت نظام دفاع و مسایل دارای پیچیدگی را حل و فصل کرده‌ است، به کسانی که معتقد هستند برای حل مشکلات باید در برابر دشمنان تسلیم شد می‌گوییم که بد نیست به تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ایران سری بزنند تا شاید نظرات خود را اصلاح کنند.

امام جمعه تبریز، افزود: راه دیگر مقابله با سیاه نمایی دشمن، گرفتن ابزار رسانه از دست دشمن است، بنا به تشبیه رهبر معظم انقلاب، ابزار رسانه همانند سلاح شیمیایی است که انسان‌ها را از بین می‌برد، تلویزیون، رادیو، اینترنت و شبکه‌های مجازی علیه ما و از ناحیه دشمن استفاده می‌شوند، مسئولان مربوطه به این امر توجه داشته باشند.

وی تاکید کرد: حفظ وحدت و یکپارچگی در زمان کنونی بیش از هر زمان دیگری لازم و رمز موفقیت ایران اسلامی است، اگر دشمن متوجه شود که وحدت و همدلی بین مردم ما وجود ندارد، راه نفوذ پیدا می‌کند.

خطیب جمعه تبریز، در ادامه با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص مشکلات اقتصادی، بیان کرد: امیدواریم مسئولان ذی ربط در ارتباط با رفع مشکلات اقتصادی نهایت تلاششان را کرده و از نظرات اقتصاد دانان کشور و فعالان بخش خصوصی استفاده کنند. تامین نیازهای عمومی مردم باید به نحو احسن انجام شود تا دشمنان از تحریم‌ها ناامید شوند، مشکلات نظام نقدینگی، بانکی، تورم، فرایند بودجه ریزی، مشکل گرانی و اشتغال باید مورد توجه قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام آل هاشم با بیان اینکه کاروان اربعین شروع به کار کرده است، گفت: خوشا به حال آنانی که قدم در این راه می‌گذارند و امروز اولین موکب را بعد از نماز جمعه به آن منطقه اعزام خواهیم کرد.

وی افزود: حماسه اربعین یک پدیده‌ای است که وقتی دنیای اسلام به آن حماسه احتیاج داشت، ایجاد شده و پاسخ کوبنده‌ای به دشمنان داد چراکه پیاده‌روی اربعین دیگر به فرهنگ تبدیل شده است. 

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به سالروز شهادت پنجمین شهید محراب، شهید اشرفی اصفهانی گفت: این شهید علاوه بر تبلیغ دینی در مبارزه سیاسی، خدمت در جنگ تحمیلی و اهتمام در ایجاد وحدت بین برادران اهل تشیع و تسنن نقش مهمی داشت.

وی در خطبه اول نمازجمعه این هفته تبریز در ادامه سلسله مباحث خانواده و نقش پدر در رشد و تربیت اولاد گفت: توجه خاص در محیط منزل به فرزندان از سوی پدران از آموزه های دینی و اسلامی است که بر این اساس باید پدران در محیط خانه حضوری فعال داشته باشند.

حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: عدم حضور در منزل و محبت کم به فرزندان از سوی پدر زمینه بروز آسیب های روحی ،روانی و رفتاری را در بین اولاد بیشتر می‌کند و بنیان خانواده را هم متوجه آسیب‌های جدی می‌کند.

انتهای پیام

captcha