دانشجویان تسهیلات ویژه برای سفر اربعین دریافت می‌کنند/ ثبت‌نام بدون محدودیت
کد خبر: 3755270
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
فقیهی خبر داد:

دانشجویان تسهیلات ویژه برای سفر اربعین دریافت می‌کنند/ ثبت‌نام بدون محدودیت

گروه جامعه ــ رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از اعطای وام، ارائه خدمات خروج از کشور و ارائه بسته‌های فرهنگی به دانشجویان خبر داد و گفت: کاروان دانشجویی اربعین تشکیل نمی‌شود اما خدمات ویژه دانشجویان ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا فقیهی، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان کشور در گفت‌و‌گو با ایکنا؛ از ارائه خدمات ویژه به دانشجویانی که خواهان حضور در مراسم اربعین هستند خبر داد و گفت: در حال ثبت‌نام دانشجویان هستیم و برای اولین سال است که چند کار ویژه برای دانشجویان زائر اربعین انجام می‌شود.

وی تشریح کرد: از طریق بانک ملت وام دو میلیون تومانی در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرد و تلاش داریم به بیشتر افراد ثبت‌نامی وام تعلق بگیرد. همچنین بسته‌های فرهنگی ویژه اربعین تهیه و به دفاتر عمره و عتبات دانشجویی در دانشگاه‌ها ارسال شده است و هماهنگی لازم برای خروج راحت از کشور دانشجویان نیز انجام شده است.

کاروان دانشجویی اربعین تشکیل نمی‌شود

حجت‌الاسلام فقیهی از تلاش برای برگزاری جلسات آموزشی قبل از سفر برای دانشجویان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه مراسم اربعین به صورت پیاده‌روی است، کاروان دانشجویی تشکیل نمی‌شود و فقط خدمات و تسهیلات در اختیار دانشجویان علاقه‌مند به سفر اربعین در اختیار آنها قرار داده می‌شود.

وی از نبود محدودیت برای ثبت‌نام و دریافت خدمات نیز خبر داد و در پاسخ به این سؤال که آیا برنامه‌ای برای تشویق دانشجویان به انجام پژوهش‌های علمی در خصوص اربعین ندارید؟ گفت: برای اولین بار این مسئله در ستاد مرکزی اربعین مطرح و مقرر شد وزارت علوم در این حوزه فعالیت کند.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان عنوان کرد: دانشجویان با مراجعه به سامانه سقا می‌توانند برای مجوز خروج از کشور اقدام کنند. برای گرفتن ویزا هم به سامانه سماح متعلق به سازمان حج و زیارت و برای گرفتن وام به دفاتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها باید مراجعه شود.

چراهای بزرگ را از خود بپرسید و به دنبال پاسخ‌های آن باشید

حجت‌الاسلام فقیهی در ادامه سخنان خود این سفر را سفر ویژه‌ای عنوان کرد که زائران دانشجو باید تلاش کنند آن را با معرفت شروع کنند و گفت: دانشجویان در این سفر چراهای بزرگ و مهم را از خود بپرسند و به دنبال پاسخ این چراها باشند.

وی ادامه داد: دانشجویان از خود سؤال کنند هزاران جنگ در جهان رخ داده و میلیون‌ها انسان کشته شده است، چرا کشته شدن یک لشکر کمتر از 100 نفره چنین شوری ماندگاری در طول قرن‌ها ایجاد کرده است؟ علت ماندگاری این واقعه چیست؟ اگر این علت را فهمیدند روش زندگی خود را تغییر خواهند داد چرا که چگونه زیستن را باید از امام حسین(ع) آموخت.

رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان به تنوع بسیار گسترده لشکر امام حسین(ع) اشاره و خاطرنشان کرد: لشکر امام حسین(ع) علی‌رغم کم بودن از همه گروه فرد داخل خود دارد و این تنوع خود درس است که هر کسی با هر ویژگی‌ باید وظایف خود را انجام دهد.

وی در پایان اعلام کرد: دوره بیستم اعزام دانشگاهیان به عتبات عالیات از دی ماه آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه می‌یابد.

انتهای پیام

captcha