پیاده‌روی اربعین؛ نماد اتحاد ملی و اسلامی
کد خبر: 3755432
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۴

پیاده‌روی اربعین؛ نماد اتحاد ملی و اسلامی

گروه اجتماعی - یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: پیام اجتماع مردمی اربعین در بعد داخلی این است که هر حرکتی با اتحاد، محبت، یک دلی، ایثار و گذشت صورت بگیرد، می‌تواند در رشد و تعالی جامعه اسلامی موثر باشد.

پیاده‌روی اربعین، نماد اتحاد ملی و اسلامی است

حجت‌الاسلام مهدی گرجی در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: یکی از اتفاقات مهم، سرنوشت‌ساز و تاریخی در مکتب اسلام و به خصوص مکتب تشیع، اربعین سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) است که درگستره زمان با استقبال شیعیان و علاقمندان به اهل بیت(ع)، تبدیل به یک حرکت فوق‎‌العاده مهم و یک مانور بزرگ اجتماعی، سیاسی و فرهنگی شده است.
وی افزود: اهل بیت(ع) زیارت اربعین را از علامت مومنان و شیعیان برشمرده‌اند، برهمین اساس حضور مردم در اربعین حسینی و فراوانی جمعیت آنها پیامی را به دشمنان و همچنین به دوستان دارد. این اجتماع مردمی به دشمنان نشان می‌دهد، ملت‌های اسلامی در موضوع آرمان‌های خود با کسی تعارف نداشته و درمیدان دفاع از آرمان‌های خود حاضر هستند. پیام این اجتماع مردمی به دوستان نیز این است که هر حرکتی با اتحاد، محبت، یک دلی، ایثار و گذشت صورت بگیرد می‌تواند در رشد و تعالی جامعه اسلامی موثر باشد.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان ضرورت حفظ روحیه خودجوش مردمی در پیاده روی اربعین، افزود: اینکه مسئولین همراه با مردم پای کار اربعین به حرکت درآمده‌اند، بسیار خوب است و باید مراقبت‌های امنیتی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دقیقا رعایت شود.
گرجی ادامه داد: مردم باید با فلسفه زیارت و قضیه‌ پیاده‌روی اربعین در تاریخ آشنا شده، متوجه ثمرات این مانور عظیم اسلامی باشند و همچنین با محبت و یک‌دلی با ملت عراق، به سمت آرمان‌های خود حرکت کنند.
وی خاطر نشان کرد: دستگاه‌های دولتی از طرف رهبر معظم انقلاب موظف شده‌اند تسهیلات لازم را برای سفرعاشقان اربعین فراهم کنند، اما اگر بخواهیم این تدبیر به بهترین شکل صورت بگیرد، باید مواظب باشیم حضور ما در عراق و تاسیس موکب‌ها، لطمه‌ای به زیبایی کار شیعیان عراق که سال‌هاست این حرکت بزرگ را انجام می‌دهند، نزند و کارها خیلی سالم، خاضعانه و باتوجه به ارزش‌های حسینی و به دور از رقابت، تظاهر و یا تفاخر انجام شود.
انتهای پیام

captcha