بورسیه بیش از ۱۴۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران در سال جاری
کد خبر: 3755494
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰

بورسیه بیش از ۱۴۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران در سال جاری

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران از بورسیه بیش از ۱۴۰۰ دانشجوی این دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: ‌۱۰۰ نفر از این دانشجویان برای اولین بار در دوره کارشناسی ارشد بورسیه بنیاد حامیان دانشگاه تهران خواهند شد.

به گزارش ایکنا؛ ایسنا نوشت: دکتر کمره‌ای در آئین گزارش پویش تامین تجهیزات کوی دانشگاه تهران که امروز در تالار اندیشه این دانشگاه برگزار شد از کمک‌های ۷۵۰ میلیون تومانی خیرین دانشگاه تهران در پنجمین جشنواره بنیاد حامیان خیرین خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم گیری‌های صورت گرفته حدود ۷۴۴ میلیون تومان از مبلغ فوق محقق شده است و ما تصمیم گرفته‌ایم تمامی این مبلغ را صرف خرید بودجه و تجهیزات مورد نیاز خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌های تهران داشته باشیم.

وی در ادامه تصریح کرد: تصور ما این بود که در جشنواره اخیر بنیاد حامیان دانشگاه تهران حدود ۲۰۰ میلیون تومان کمک از سوی خیرین این دانشگاه دریافت کنیم که خوشبختانه این مبلغ با افزایش بیش از سه برابری محقق شد که البته با سود ۱۷ میلیونی این رقم توانستیم کمک‌های خوبی برای تامین نیازهای اساسی دانشجویان خوابگاهی دانشگاه تهران داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه طرح‌های بزرگی در این دانشگاه وجود دارد که اجرایی کردن آن منتظر حمایت‌ها و کمک‌های خیرین می‌باشد، گفت: علاوه بر تلاش بنیاد حامیان دانشگاه تهران برای تامین نیازهای اساسی دانشجویان خوابگاهی، ما تلاش کردیم امسال برای اولین بار دوره کارشناسی ارشد این دانشگاه را نیز بورسیه بنیاد کنیم و بتوانیم از آنها حمایت‌های مادی و معنوی داشته باشیم.

دکتر کمره‌ای از بورسیه بیش از ۱۴۰۰ دانشجوی دانشگاه تهران توسط بنیاد حامیان این دانشگاه در سال ۹۷ خبر داد و گفت: حدود ۱۰۰ نفر این دانشجویان دوره کارشناسی ارشد تحصیل می‌کنند و مابقی دانشجویان دوره کارشناسی هستند.

به گفته وی یکی دیگر از برنامه‌های بنیاد حامیان خیرین دانشگاه تهران این است که بتوانیم از ایده‌های نو و برتر دانشجویان دانشگاه تهران حمایت کنیم. در واقع دانشجویانی که ایده‌های برتری داشته باشند علاوه بر کمک‌های مادی از کمک‌های حمایتی برای تبدیل ایده‌های آنها به کسب و کار نیز بهره‌مند خواهند شد. در واقع این دانشجویان از طرف پارک علم و فناوری دانشگاه تهران شناسایی خواهند شد.

رئیس هیات مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران خاطرنشان کرد: بورسیه دانشجویان کم بضاعت از دیگر برنامه‌های این بنیاد است که بر اساس آن دانشجویان بی بضاعت دانشگاه تهران بدون در نظر گرفتن معدل آموزشی شناسایی و مورد حمایت قرار می‌گیرند و همچنین دانشجویانی که معدل مساوی داشته باشند در ازای کار دانشجویی می‌توانند از حمایت‌های بنیاد بهره بگیرند.

دکتر کمره‌ای از اعتبار بیش از ۱.۵ میلیارد تومانی اعتبار صندوق نیکوکاری این دانشگاه خبر داد و گفت: در ابتدا که صندوق نیکوکاری دانشگاه تهران به بنیاد حامیان دانشگاه تهران واگذار شد ۷۵۰ میلیون تومان موجودی داشت که در حال حاضر این موجودی به ۱.۵ میلیارد تومان افزایش یافت و در نظر داریم تا پایان سال جاری آن مبلغ به دو میلیارد تومان افزایش یابد.

انتهای پیام

captcha