تشریح فعالیت‌های بانوان مجلس شورای اسلامی در کنفرانس مبارزه با خشونت علیه زنان در بغداد
کد خبر: 3755684
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
ذوالقدر عنوان کرد:

تشریح فعالیت‌های بانوان مجلس شورای اسلامی در کنفرانس مبارزه با خشونت علیه زنان در بغداد

گروه سیاسی ــ نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به حضور خود در کنفرانس بین‌المللی «مبارزه با خشونت علیه زنان» در بغداد از تشریح فعالیت‌های بانوان و فراکسیون زنان در این کنفرانس خبر داد.

تشریح فعالیت‌های بانوان مجلس شورای اسلامی در کنفرانس مبارزه با خشنونت علیه زنان در بغدادفاطمه ذوالقدر، نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا، درباره حضور و سخنرانی خود در کنفرانس بین‌المللی «مبارزه با خشونت علیه زنان» در بغداد گفت: روز اول ماه صفر مصادف با سالروز ورود اسرای اهل بیت پیامبر اکرم(ص) به شام است که می‌توان از حوادث آن به عنوان یکی از بدترین نمونه‌های خشونت علیه زنان، کودکان و بیماران نام برد که با پیشنهاد مرحوم سید عبدالعظیم حکیم به نام روز مبارزه با خشونت علیه زنان در عراق نامگذاری شده و این کنفرانس نیز به همت جریان حکمت ملی عراق به رهبری سیدعمار حکیم برگزار شد.

وی با بیان اینکه ده سال است در عراق این روز را گرامی ‌می‌دارند، تصرح کرد: مهمانانی از سراسر جهان اسلام و سایر کشورها و نهادهای بین‌المللی از جمله صلیب سرخ و جمعیت‌های مدافع حقوق زنان در این کنفرانس حضور می‌یابند و کنفرانس اخیر نیز با حضور رئیس‌‌جمهور، رئیس مجلس و دیگر مسئولان این کشور و سفرای کشورهای خارجی برگزار شد و عمار حکیم نیز سخرانی خود را ایراد کرد و اهداف برپایی همایش را بیان کرد و با اشاره به مخالفت اسلام با خشونت علیه زنان تصریح کرد که زنان از یک سو نیمی از جامعه و از سوی دیگر مادر نیم دیگر جامعه هستند که تعبیر جالبی بود.

ذوالقدر با اشاره برپایی کارگرو‌ه‌های این کنفرانس برای انتقال تجربیات کشورهای مختلف، گفت: اکثریت شرکت‌کنندگان از دیدگا‌ه‌های جمهوری اسلامی ایران تشکر کردند و یادآور شدند که ایران در زمینه حضور زنان در جامعه الگوست و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره، نگاه ویژه‌ای به زنان شده است.

این عضو فراکسیون زنان مجلس با بیان اینکه بنده نیز از فعالیت‌های بانوان در مجلس شورای اسلامی و طرح‌ها و لوایحی که در این حوزه دنبال شده توضیحاتی ارائه کردم، تصریح کرد: درباره بحث استفاده حداقل 30 درصدی از زنان در پست‌های مدیریتی کشور و همچین طرح‌های ارائه شده در بحث توانمندسازی زنان و زنان سرپرست خانوار توضیحات مفصلی بیان شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این نشست‌ها ضمن محکوم کردن تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی تأکید کردیم که این تحریم‌ها باعث تضییع حقوق زنان و کودکان می‌شود و دولت را در این حوزه دچار مشکل می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به جلسه خود با سیدعمار حکیم تصریح کرد: در این جلسه همراهی و همکاری کشور دوست و عراق علیه تحریم‌های ظالمانه مورد تأکید قرار گرفت تا روابط خوب سیاسی و تجاری دو کشور ادامه یابد.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون قرآن، عترت و نماز مجلس با بیان اینکه همچنین از لایحه جلوگیری از خشونت علیه زنان که در دستور کار مجلس است، توضیحاتی ارائه شد، گفت: نکته قابل تأمل اجلاس درخواست محمد الحلبوسی، رئیس مجلس عراق، برای تشکیل کمیته‌ای با حضور سران قوا در این کشور و اساتید دانشگاه‌‌، گروه‌های مردم‌نهاد و صاحب‌نظران برای برای رسیدن به طرحی کامل درباره ممنوعیت خشونت علیه زنان در عراق بود.

ذوالقدر در پایان تصریح کرد: نامگذاری این روز در عراق می‌تواند یک الگو باشد و ما هم می‌توانیم به صورت نمادین این نامگذاری را انجام دهیم و نسبت به خشونت علیه زنان به دستاوردهای خوبی برسیم.

انتهای پیام

captcha