۹ میلیارد تومان زکات در البرز جمع‌آوری شد
کد خبر: 3755758
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۰

۹ میلیارد تومان زکات در البرز جمع‌آوری شد

گروه اجتماعی - رئیس اداره زکات البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون، ۹ میلیارد تومان زکات در این استان جمع‌آوری شده است.

9 میلیارد تومان زکات در البرز جمع‌آوری شد

به گزارش ایکنا از البرز، حجت الاسلام ابوالفضل زارعی‌نژاد، رئیس اداره زکات البرز 22 مهرماه در نشست شورای زکات البرز، اظهار کرد: امام صادق(ع) فرموده‌اند «کسی که مال دارد، اما در پرداخت زکات واجب و مستحب بخل می ورزد، اگر زکات مالش را ندهد، در قیامت حسرت خواهد خورد»، لذا باید تا عمر باقی است، برای ادای این تکلیف واجب اقدام کنیم.
وی افزود: اهمیت پرداخت زکات با مراجعه به سوره توبه برهمگان مشخص می‌شود چراکه خداوند در این سوره چندین بار واژه زکات را آورده است و پرداخت زکات را مبنای پذیرش توبه و عنوان برادران دینی را برای پرداخت‌کنندگان زکات به کار برده است و همچنین، ملاک تشخیص مردان و زنان با ایمان را برپایی نماز و پرداخت زکات عنوان کرده است.
این مسئول در ادامه به زکات جمع‌آوری شده در البرز اشاره کرد و گفت: امسال با همت مردم نیکوکار، 9 میلیارد تومان زکات در این استان جمع‌آوری شده است .
زارعی نژاد بیان کرد: 23 درصد از مجموع زکات جمع‌آوری شده در بخش پروژه‌های عمرانی از جمله مرمت و ساخت مسجد، خانه عالم و مابقی در بخش رسیدگی به امور فقرا هزینه و توزیع شده است.
رئیس اداره زکات البرز در پایان با اشاره به افزایش دو برابری میزان زکات جمع‌آوری شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، گفت: سال گذشته حدود پنج میلیارد تومان زکات در البرز جمع‌آوری شد.
انتهای پیام

captcha