تثبیت محفوظات مهمتر از حفظ عجله‌ای/ حافظان، حامل و عامل به قرآن باشند
کد خبر: 3755903
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۷

تثبیت محفوظات مهمتر از حفظ عجله‌ای/ حافظان، حامل و عامل به قرآن باشند

گروه فعالیت‌های قرآنی - حافظ و مربی قرآن کریم معتقد است: حفظ، حمل و عمل به قرآن کربم سه ضلع مثلی است که حافظان قرآن باید ارتباط هر سه جزء این مثلث را با همدیگر رعایت کرده و در عین حفظ کردن قرآن کریم باید حامل و عامل به این کتاب آسمانی و الهی نیز باشد.

حافظ قرآن الگو برای دیگران باشد/قرآن برترین مخلوق غیر انسانی خداوند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، فریبا احمدی یکی از حافظان، مربیان و داوران قرآن کریم در شهرستان بناب است که ۴۰ بهار عمرش را سپری کرده و از ۱۰ سال پیش حفظ قرآن کریم را آغاز نموده است.

آن چنانکه خودش می‌گوید: با لطف و عنایت خداوند ۲۲ جزء از قرآن را حفظ کرده‌ام و چون در یک خانواده مذهبی بزرگ شدم زمینه حفظ را از کودکی داشتم ولی شرایط فراهم نبوده است.

تشویق فرزندان توسط والدین به فعالیت‌های قرآنی
او تشویق فرزندان توسط والدین به فعالیت‌های قرآنی و بحث حفظ را یکی از مهم‌ترین شیوه‌های تربیتی قرآنی فرزندان اعلام کرد و افزود: مادر و پدرم در کودکی مرا خیلی به خواندن قرآن تشویق می کردند واز وقتی حفظ قرآن کریم را شروع کردم خانم معمارراست خیلی تشویقم کردند و همسرم نیز یکی دیگر از مشوقان من بود که در این زمینه مرا یاری کردند.

احمدی با اشاره به اینکه حفظ قرآن را به صورت غیر حضوری ادامه می‌دهم اظهار کرد: من ابتداحفظ قرآن را در حضور خانم معمار راست شروع کردم و الان به طور غیر حضوری در مؤسسه قرآن و نهج البلاغه قم به حفظ آیات نورانی کلام وحی ادامه می‌دهم.

وی از زمانی که حفظ قرآن کریم را آغاز نموده در مسابقات اوقاف و بسیج شرکت کرده و مقام اول یا دوم شهرستانی را به خود اختصاص داده است.

احمدی در مورد علاقه‌مندی خود به تدریس قرآن کریم نیز می‌گوید: علاوه بر حفظ در خانه در بنیاد شهید شهرستان مربی حفظ و روخوانی هستم و قرآن آموزان بزرگسال هستند و حتی در بین اعضای کلاس خانم ۵۰ ساله ای وجود دارد که ۱۴ جزء از قرآن را حفظ کرده است.

او وقتی حفظ یک صفحه از کتاب الهی را تمام می‌کند لطف الهی را در حقش تکمیل شده دانسته و می‌گوید: خداوند خیلی به من لطف دارد که این توفیق را به من داده است چرا که قرآن نور درخشنده الهی است و قانون پروردگار و کتاب عبرت و آموزش است.

احمدی در مورد برنامه حفظ روزانه خود گفت: حفظ من به طور پیوسته نیست ولی هر روز یک ونیم جزء تثبیت و مرور ۱۰ درس(۱۰ صفحه ماقبل صفحه حفظ) را دربرنامه خود دارم. چون من ۱۰ درس و تثبیت را مهمتر از حفظ عجله‌ای می دانم به تمامی محفوظاتم مسلط هستم حتی زمانی که مشغول کارم محفوظاتم را مرور می کنم.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه در زمینه داوری قرآن کریم نیز فعال است ادامه داد: من ممتحن حفظ سازمان تبلیغات هستم و چند سال هم داوری مسابقات اوقاف و نیروی انتظامی را عهده‌دار شدم و در مورد داوری می توانم بگویم داوری کار سختیه چرا که بهترین داور خداوند است.

حافظ و مربی قرآن باید الگو برای دیگران در هر زمینه باشد
وی در مورد ویژگی‌های اخلاقی فعالان قرآنی معتقد است: یک حافظ و مربی قرآن باید الگو برای دیگران در هر زمینه باشد چرا اگر کوچکترین خطا از حافظ قرآن سر بزند ممکن است به پای اسلام گذاشته شود بنابراین یک حافظ و مربی باید در اخلاق و رفتارش دقت بیشتری داشته باشد.

این مربی قرآن با اشاره به اینکه قرآن کتاب هدایت و سعادت انسان است ادامه داد: توصیه من خصوصاً به جوانان این است که قرآن را در کنار برنامه‌های دیگر زندگی هدف قرار دهند چرا که قرآن برترین مخلوق غیر انسانی خداوند است.

او مصمم است حفظ کلام‌الله وحی را تا آخر ادامه داده و سپس نهج‌البلاغه را نیز حفظ کند چنانچه می‌گوید: انشاالله اگه خداوند توفیق دهد و عمر باقی باشد مصمم هستم حفظ قرآن را به اتمام رسانده و به حفظ نهج البلاغه بپردازم و با آموزش خواندن، حفظ و ترجمه و عمل در مسیر سعادت قرار گیرم.

انتهای پیام

captcha