استفاده نادرست از فضای مجازی؛ تهدیدی بر سلامت روان دانش‌آموزان
کد خبر: 3757254
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰

استفاده نادرست از فضای مجازی؛ تهدیدی بر سلامت روان دانش‌آموزان

کانون خبرنگاران نبأ ــ امام جمعه خیرآباد عنوان کرد: یکی از تهدیدهای فضای مجازی این است که چیزهایی که نیاز امروز یک جوان نیست آنقدر برای او تکرار می‌شود که نیاز چندم، نیاز اول او قرار می‌گیرد و روح و روان فرد را درگیر می‌کند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ حجت‌الاسلام‌والمسلمین جعفر طزری، امام جمعه خیرآباد ورامین در جمع دانش‌آموزان دبیرستان حضرت فاطمه(س) با پرداختن به موضوع بهداشت روان، بیان کرد: ما یک روح و یک جسم داریم که هر دو باید مراقبت شوند و در این میان مهم‌ترین مسئله، مسئله بهداشت روان است. اگر کسی در بحث روان دچار مشکل شود نه تنها به خودش ضربه می‌زند بلکه به اطرافیانش هم ضربه می‌زند.
وی اظهار کرد: در اسلام همان‌طور که به ما توصیه کرده‌اند جسم‌مان را از بیماری‌ها دور نگه داریم و مراقبت کنیم به مراتب به ما سفارش کرده‌اند که بیشتر از روح و روان خودمان مراقبت کنیم.
امام جمعه خیرآباد گفت: مردم برای اینکه از حال یگدیگر با خبر شوند وسیله‌ای به‌نام تلفن همراه را اختراع کردند تا بتوانند با تماس گرفتن از حال یگدیگر جویا شوند اما امروز بیشترین استفاده ما از این وسیله که روز به روز پیشرفت کرده است فضای مجازی شده است و کم‌ترین استفاده‌ای را که از تلفن همراه می‌کنیم، زنگ زدن به دیگران است.
وی با بیان اینکه امروز فضای مجازی یکی از تهدید‌های بزرگ روان هر دانش‌آموز و هر خانواده‌ای محسوب می‌شود، عنوان کرد: ما امروز زندگی واقعی را رها کرده‌ایم و به‌دنبال فضای مجازی رفته‌ایم فضایی که واقعیت ندارد و بیشتر زندگی ما در همین فضای مجازی سپری می‌شود.
طزری افزود: یکی از آفت‌های فضای مجازی این است که ارتباط بین فضای خانه و بیرون را از بین برده است و می‌شود همین مشکلاتی که امروز جامعه ما با آن مواجه است؛ لذا توصیه می‌کنم روزانه حداقل 20 دقیقه با والدین خودمان صحبت کنیم.
امام جمعه خیرآباد اظهار کرد: یکی دیگر از تهدیدهایی که همین گوشی همراه با ما انجام داده؛ این است که در فضای مجازی چیزهایی که نیاز امروز یک جوان نیست آنقدر برای او تکرار می‌شود که نیاز چندم، نیاز اول او قرار می‌گیرد و روح و روان فرد را درگیر می‌کند و چون او نمی‌تواند به آن خواسته برسد به کج‌راهی و خدایی ناکرده به گناه می‌افتد؛ این مشکل تنها برای دانش‌آموزان نیست بلکه همه مردم به نوعی درگیر شده‌اند و مسیر را به نوعی گم کرده‌اند و نمی‌دانند به کجا خواهند رفت.
وی با بیان اینکه از فضای مجازی درست استفاده کنیم، گفت: برای استفاده از فضای مجازی مدت زمان خاصی را قرار دهیم و تمام طول روز را فقط مشغول این فضا نباشیم و زندگی واقعی را فراموش کنیم چراکه فرصت‌ها همچون ابر بهاری می‌گذرند؛ پس سعی کنیم از این فرصتی که داریم بهترین استفاده‌ها را بکنیم.
مریم احمدی
انتهای پیام

captcha