جهت ترویج فرهنگ مطالعه از ظرفیت رسانه‌ها استفاده بهینه شود
کد خبر: 3757831
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱

جهت ترویج فرهنگ مطالعه از ظرفیت رسانه‌ها استفاده بهینه شود

گروه اجتماعی - رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: جهت ترویج فرهنگ مطالعه و رشد افکار عمومی باید از ظرفیت رسانه‌ها بیش از پیش استفاده شود.

جهت ترویج فرهنگ مطالعه از ظرفیت رسانه‌ها استفاده بهینه شودبه گزارش ایکنا از اردبیل، امین علامتی، رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، روز گذشته، ۲۹ مهرماه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان اردبیل تصریح کرد: بهره‌مندی از فضا‌های مطالعاتی موجود در کتابخانه‌های عمومی و استفاده از ظرفیت رسانه‌های جمعی در فرهنگ‌سازی برای مطالعه و رشد افکار عمومی تاثیرگذار است.
علامتی با اشاره به اقدامات اساسی صورت گرفته در راستای افزایش سرانه مطالعه کتاب گفت: بالطبع یکی از راه‌های ترویج کتاب‌خوانی، مردمی‌کردن و تامین منابع و ایجاد انگیزه در افراد جامعه است و در این راستا کتابخانه‌های عمومی برنامه‌های فرهنگی متعددی را با حضور اقشار مختلف برگزار می‌کنند.
وی افزود: اشتراک‌گذاری کتاب‌های خوانده شده، برگزاری مسابقات کتابخوانی، خلاصه‌نویسی، رونمایی از کتاب‌های فاخر، نقد و بررسی و معرفی کتاب، تامین کتاب‌های جدید برای کتابخانه‌های عمومی و اجرای برنامه‌های متعدد برای اقشار مختلف جامعه از جمله زنان خانه‌دار، جزو برنامه‌هایی است که به صورت مستمر در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود.
رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و همکاری‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل، در ادامه به نقش رسانه‌های جمعی در ایجاد انگیزش برای کتاب‌خوانی اشاره و تصریح کرد: محصولی با عظمت کتاب در خور این است که تبلیغ شود تا افراد جامعه به کتاب خواندن تشویق شوند و این فرهنگ به صورت عادت میان اقشار مختلف جامعه نهادینه شود.
علامتی یاد آور شد: امروزه شاهد هستیم که برای معرفی کالا‌ها تبلیغات گسترده‌ای در رسانه‌ها صورت می‌گیرد که لازم است در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، رسانه‌های جمعی و مطبوعات اقدامات قابل توجهی را در این خصوص انجام دهند.
محرم ارشد، معاون فرماندار سرعین نیز در این جلسه، تلاش برای توسعه کتاب‌خوانی را از ضرورت‌های موجود جهت ارتقای سرانه مطالعه دانست و گفت: فرمانداری سرعین جهت ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف به منظور اجرای برنامه‌های مشترک در راستای کتاب، اهتمام کامل دارد.
انتهای پیام

captcha