عشق رفتن و حسرت جاماندن
کد خبر: 3758532
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

عشق رفتن و حسرت جاماندن

گروه معارف - این روز‌ها بعضی مهیای سفر عاشقی هستند و بعضی در حسرت جاماندن. همه آنان از نرفتن دلتنگ بودند و با حسرت و اندوه در حال آماده‌سازی وسایل برای موکب‌ها بودند. مردی از بغض ۳۰ ساله‌اش می‌گوید و جوانی قلبش برای دیدن بین‌الحرمین می‌تپد.

عشق رفتن و حسرت جاماندن

به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، اربعین میعادگاه قلب‌‌های عاشق است. قلب‌هایی که به عشق راه حسین(ع) طی طریق می‌کنند.

مقام معظم رهبری نیز می‌فرمایند: «شروع جاذبه مغناطیسی حسینی در روز اربعین است، جابربن عبدالله را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشند، این همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی در دل من و شما هست».

در این میان اما کسانی هستند که از این سفر عشق جامانده‌اند. در میان این مردم که در حال بدرقه خادمان حسینی بودند قرار گرفتم. صدای بغضی در گلو که حکایت از دلتنگی داشت در صدایشان شنیده می‌شد.

همه آنان از نرفتن دلتنگ بودند و با حسرت و اندوه در حال آماده‌سازی وسایل برای موکب‌ها بودند. مردی از بغض 30 ساله‌اش می‌گوید و جوانی قلبش برای دیدن بین‌الحرمین می‌تپد.

 ثبت نام 22 هزار نفر از خراسان جنوبی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین
ابوالفضل نوفرستی، مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: در حال حاضر 22 هزار نفر برای پیاده‌روی اربعین حسینی در استان ثبت نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه برای تمام این افراد، ویزا صادر شده است، گفت: تعداد زائران خراسان جنوبی برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی افزود: امسال با توجه به راه‌اندازی کنسولگری عراق در بیرجند صدور ویزا برای زائران با سرعت بیشتری انجام شد.

نوفرستی تصریح کرد: برای اینکه به روزهای پایانی مأموریت هیئت کنسولگری عراق در استان نزدیک می‌شویم از زائرانی که قصد تشرف به عتبات عالیات دارند درخواست می‌شود به یکی از دفاتر زیارتی استان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: روز گذشته پایان مأموریت کنسولگری عراق در استان بوده اما اگر استقبال خوبی صورت بگیرد شاید چند روز دیگر دفتر کنسولگری عراق در استان دائر باشد.

تحویل بیش از 25 میلیون تومان دارو به ستاد عتبات عالیات
محمد رحیم شهریاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی نیز در گفت‌وگو با ایکنا تصریح کرد: هلال احمر استان تاکنون بیش از 25 میلیون تومان دارو را تحویل ستاد عتبات داده است.

وی با بیان اینکه داروها در راستای خدمت به زائران تحویل ستاد عتبات شده است، افزود: این داروها در محل موکب جوادالائمه(ع) در کاظمین مستقر می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از حضور فعال نیروهای هلال احمر استان همراه با دو دستگاه آمبولانس در ایام پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و یادآور شد: کمک‌های جمعیت هلال احمر به زائران اربعین حسینی از سوی سازمان مرکزی جمعیت هلال احمر به صورت متمرکز انجام می‌شود.

برپایی 35 موکب استان در کاظمین
قدرت سلطانپور، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا گفت: 1200 نفر خادم الحسین(ع) از استان برای ارائه خدمات به زائران به عتبات عالیات اعزام شدند.

وی با بیان اینکه خراسان جنوبی برپایی 35 موکب را شهرهای کاظمین، نجف و کربلا تدارک دیده است، افزود: 5 موکب بین مسیر نجف به کربلا و 30 موکب نیز در کاظمین استقرار دارند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی بیان کرد: این موکب‌ها خدماتی شامل؛ اسکان، آب و برق، بهداشت و درمان، پذیرایی، نظافت، نانوایی، آرایشگاه و خیاطی ارائه می ‌دهند.

سلطانپور با بیان اینکه هشت موکب نانوایی در کاظمین مستقر است، گفت: ظرفیت اسکان موکب‌های استان در کاظمین هر شب 20 هزار نفر است و روزانه 20 هزار پرس غذا توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: تاکنون مردم استان در ایام اربعین حسینی امسال مبلغ 3 میلیارد تومان نقدی و غیرنقدی به ستاد عتبات عالیات کمک کردند.

معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: موکب فرهنگی خراسان جنوبی نیز در چهار بخش رسانه، مذهبی، هنری و تبلیغات میدانی در کاظمین مستقر است.

انتهای پیام

captcha