حماسه اربعین، مدیون خون شهدای مدافع حرم است
کد خبر: 3758920
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸

حماسه اربعین، مدیون خون شهدای مدافع حرم است

گروه سیاست و اقتصاد - امام جمعه پلدشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درخصوص شهدای مدافع حرم گفت: حماسه اربعین مدیون خون شهدای مدافع حرم است، اگر آنها جان خود را فدا نمی‌کردند، امروز شاهد چنین حماسه‌ای نبودیم.

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی، امام جمعه پلدشت در بخشی از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته پلدشت گفت: افرادی که با رای مردم به جایگاه و مقام ریاست رسیده‌اند، باید با مردم صاف و ساده بوده و درصدد شفاف‌سازی امورات باشند.

وی تصریح کرد: برخی افراد کوته‌فکر هرچه کار صحیح و امور خیری انجام می‌شود به غرب نسبت می‌دهند، غافل از آنکه تمام آنها در اسلام آمده‌است.

حجت‌الاسلام والمسلمین طالبی بااشاره به تایید حکم اعدام چند مفسد اقتصادی افزود: مردم ضمن قدردانی از دستگاه قضایی به خاطر سرعت عمل خواستار برخورد با عوامل برهم‌زننده بازار و قیمت‌ها هستند.

 وی بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم گفت: حماسه اربعین مدیون خون شهدای مدافع حرم است، اگر آنها جان خود را فدا نمی‌کردند امروز شاهد چنین حماسه‌ای نبودیم.

امام جمعه پلدشت بااشاره به روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی افزود: بسیج، تفکری است که از دوران جنگ تحمیلی شکل گرفته و آینده کشور به دست نوجوانان و جوانان رقم می‌خورد.

وی با‌اشاره به پیش‌رو بودن کنگره عظیم اربعین حسینی گفت: خداوند پاداش فراوانی را برای زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) در روز قیامت عطا می‌کند، امام‌صادق(ع) فرموده‌اند، در روز قیامت همه انسان‌ها آرزو می‌کنند که کاش زائر امام‌حسین(ع) بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طالبی تصریح کرد: هر موقع به زیارت امام‌حسین(ع) رفتید، سعی کنید ساکت بوده و جز سخن خیر چیزی نگویید، زیرا حضرت فاطمه‌الزهرا(س) به هر کسی که به زیارت امام حسین(ع) می‌رود، عنایت خاصی عطا می کند.

 امام جمعه پلدشت افزود: اربعین یکی از مهمترین امور و ویژگی امام حسین(ع) و پیام آور عاشورا بوده و وظیفه زائران و مشتاقان اربعین حسینی، انتقال پیام عاشورا و اربعین است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین طالبی گفت: امام‌حسین(ع) برای هدایت و انتقال انسان‌ها از جهالت و انحراف تمام دارایی خود را فدا کرد، باید مواظب باشیم مبادا مسائل دنیا ما را از راه اصلی جدا کند.

 امام جمعه پلدشت گفت: رسانه‌های استکبار تمام تلاش خود را می‌کنند تا این حرکت عظیم و وحدت مسلمانان پوشش داده نشده و انتقال نیابد، اربعین در واقع پیام خونین سید‌الشهدا(ع) و اسلام است که انسان‌ها را بیدار کرده و زمینه ظهور حضرت مهدی(عج) را فراهم می‌کند.

وی بااشاره به سخنان مقام معظم رهبری در درس فقه افزود: مسئولان جز در مسائل نظامی و امنیتی باید با مردم شفاف باشند و هیچ پنهان‌کاری نکنند.

انتهای پیام

captcha