جلسه قرآن محبان عترت در مشهد+عکس
کد خبر: 3759315
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۴

جلسه قرآن محبان عترت در مشهد+عکس

کانون خبرنگاران نبأ ــ جلسه قرآن محبان عترت، زیر نظر محمدجواد پناهی؛ قاری و داور بین‌المللی قرآن و با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی و کشوری، شب گذشته، پنجم آبان‌ماه در حسینیه اهل بیت(ع) مشهد برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ جلسه قرآن محبان عترت، زیر نظر محمدجواد پناهی؛ قاری و داور بین‌المللی قرآن و با حضور قاریان ممتاز بین‌المللی و کشوری، شب گذشته، پنجم آبان‌ماه در حسینیه اهل بیت(ع) مشهد برگزار شد.

در بخشی از این مراسم معنوی حجت‌الاسلام‌والمسلمین نورانی با تلاوت آیه بیست‌و‌چهارم از سوره عبس(فالینظر الإنسانُ إلی طعامه) به تفسیر آن پرداخت و گفت: بر اساس این آیه، انسان باید به غذای خود بنگرد که آیا حلال است یا حرام؟ دیگران غذا دارند یا ندارند؟ نیروی به دست آمده از آن در کجا مصرف می‌شود و این غذا چگونه به دست می‌آید.

سپس محمدجواد پناهی در تکمیل سخنان حجت‌الاسلام نورانی، به اهمیت مطرح شدن بهداشت غذایی و طب سنتی در جلسات قرآنی اشاره کرد و در این خصوص یادی از مرحوم آیت‌الله شیخ غلامحسین تبریزی کرد و گفت: ایشان در لقمه خود خیلی مراقبه داشتن و از این رو هر جایی نمی‌رفت و هر چیزی نمی خورد اما در ضیافت شخصی که بسیار اهل خمس و زکات بود به همراه مرحوم پدرم شرکت داشتند و بعد از 2 روز ایشان به پدرم گفتند من آن شب مهمانی نماز شبم قضا شد که به گمانم اثری در آن غذا بوده که نماز شبم قضا شد.

استاد پناهی همچنین با رسیدن به عبارت (ألم نَخلُقکُم) از سوره مبارکه مرسلات، مطالبی در خصوص ادغام تام و ادغام ناقص بیان کرد و گفت: خواندن این عبارت هم به صورت ادغام تام و نیز ادغام ناقص درست است ولیکن به لحاظ آسان‌تر تلفظ شدن در نوع تام نسبت به ناقص آن، ارجحیت خواندن به شیوه تام است.

گفتنی است، در این مراسم پرفیض و فضیلت قرآنی حامد علیزاده؛ قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات بین‌المللی کشور مالزی در سال گذشته، به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فاطر پرداخت که با استقبال فراوان حضار در مراسم رو‌به‌رو شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاع از زمان و مکان جلسات می‌توانند با مراجعه به کانال تلگرامی استاد محمدجواد پناهی ضمن اطلاع از جلسات و محافل قرآنی، از آرشیو تلاوت‌های صوتی و تصویری جلسات پناهی بهره‌مند شوند.

ابراهیم الهی

انتهای پیام

captcha